• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: اندیشه امام و رهبری
  • کد خبر: 1403062616288
  • خبرنگار : 90089

سی و ششمین سالگرد تأسیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام

کمساری: دولت زمینه اجرای ماده ۷ برنامه هفتم درباره موسسه امام را فراهم کند

کمساری: دولت زمینه اجرای ماده ۷ برنامه هفتم درباره موسسه امام را فراهم کند

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) گفت: از معاون اول رئیس جمهور می‌خواهم تا زمینه اجرای ماده ۷ برنامه هفتم توسعه در خصوص موسسه را در دولت بوجود بیاورند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی کمساری صبح دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ در مراسمی به مناسبت سی و ششمین سالگرد تأسیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، اظهار کرد: دوراندیشی یادگار فقید امام در تاسیس این موسسه و این بنای با برکت را تحسین می‌کنیم. احمد آقا یادگار امام در سال ۶۷ به امام نامه نوشتند تا برای صیانت از کارا و آثار و نشر آثار امام مرکزی تاسیس شود. کسی باور نمی‌کرد که آن نهال امروز به درختی تناور تبدیل شود. امروز کسی نمی‌تواند بگوید که آثار امام وجود ندارد یا فراموش شده یا آثار ایشان تحریف شده است.

وی افزود: هر آنچه مربوط به امام بود در قالب مکتوبات حکومتی و فرمان‌ها و سخنرانی‌های داخلی و خارجی امام از سال ۱۳۴۲ تا امروز تنظیم و گردآوری و منتشر شده است. در دهه اول فعالیت موسسه گردآوری و حفظ آثار امام با متدهای علمی انجام شد. در دهه های بعد نیز تاریخ شفاهی انقلاب و امام با مشارکت یاران و ارادتمندان امام انجام شد.

وی از ورود جدی‌تر موسسه تنظیم و نشر آثار امام (س) به عرصه‌های فرهنگی و تبیینی سخن گفت و افزود: قانون احکام دائمی برنامه هفتم توسعه در ماده ۷ بندهای الف و ب این قانون در اختیار موسسه قرار گرفته اما هنوز اجرایی نشده است از معاون اول رئیس جمهور می‌خواهم این ظرفیت که همچنان غیر فعال است را فعال کنند. امیدوارم دولت چهاردهم با اهتمامی که معاون اول دارد، این ظرفیت در اختیار موسسه قرار بگیرد.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) متذکر شد: به دلیل نامشخص بودن ارتباط تشکیلاتی موسسه با دستگاه‌ها و سازمان‌ها نتوانستیم ظرفیت‌های بالقوه موسسه را در برخی حوزه‌ها فعال یا توسعه دهیم. لازم است که موسسه به عضویت شورای فرهنگ عمومی، شورای انقلاب فرهنگی، شورای عالی زنان و سایر شوراهایی که بتواند پیوست اندیشه امام را در مصوباتشان ارائه کنند، درآید. این آمادگی در موسسه وجود دارد تا با دستگاه‌ها در این ارتباط ارتباط نزدیکی برقرار کند.

وی گفت: موسسه تنظیم و نشر آثار امام آمادگی پاسخگویی به شبه‌های ایجاد شده در خصوص امام را دارد. مرکز رصد نیز به همین منظور تاسیس شده است تا شبهاتی که در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های بیگانه ایجاد می‌شود را شناسایی و پاسخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: طرح ملی گفت و گوی جوانان که در دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی مطرح شد فضای خوبی را بین تعامل حاکمیت با جوانان را به وجود آورد. امروز نیز طرح همه با هم را در دست داریم تا از فرصت گفت‌وگو و تعامل با جوانان در عرصه‌های حضوری و مجازی با محور باز اندیشی اندیشه‌های امام در دست انجام داریم که نیازمند همراهی وزارتخانه‌های علوم و کشور و سایر وزارتخانه‌ها هستیم.

کمساری گفت: شناختی که جامعه از امام دارد به وسیله رسانه‌ها انجام گرفته است که اصطلاحاً اطلاع رسانی کاریکاتوری است. در حالی که آگاهی بخش به جامعه باید عمیق‌تر و گسترده‌تر از این موضوع باشد. موسسه برای عملیاتی کردن این موضوع برنامه‌ریزی کرده است. هفته‌های فرهنگی - هنری را نیز در خمین برگزار کرد.

وی ادامه داد: انجام کارهای تبیینی و ترویجی و ارائه یک شخصیت درست از اندیشه امام به جامعه اساسی‌ترین کاری است که در دستور کار موسسه قرار دارد همچنین در فکر نهادسازی هستیم به خصوص در ارتباط با تشکل‌ها و سمن‌های مردم‌نهاد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha