• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062616274
  • خبرنگار : 71516

اختلافات میان مقامات سیاسی و نظامی اشغالگر درباره عملیات گسترده در جنوب لبنان

اختلافات میان مقامات سیاسی و نظامی اشغالگر درباره عملیات گسترده در جنوب لبنان

تلویزیون رژیم صهیونیستی از اختلافات مقامات سیاسی و نظامی این رژیم درباره احتمال عملیات گسترده در جنوب لبنان خبر داد.

به گزارش ایسنا، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: مقامات سیاسی و نظامی درحال بررسی امکان شروع عملیات زمینی بزرگ در لبنان هستند اما در رسیدن به توافقی جامع با مشکل مواجهند. «اوری گوردین» فرمانده منطقه شمالی در ارتش خواهان اقدام فوری در جنوب لبنان است اما «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش و «یوآو گالانت» وزیر جنگ مخالف هستند اما «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر هنوز موضع واضحی ندارد.

طبق گزارش این کانال، تندروترین عنصر در صفوف ارتش رژیم صهیونیستی، فرمانده منطقه شمالی است که برای اقدام زمینی فوری در لبنان فشار می‌آورد. به گفته گوردین، اسرائیل می‌تواند در مدت زمان کوتاهی به نتایج خوبی دست یابد و بدین ترتیب از رفع تهدید حزب‌الله اطمینان حاصل کند.

این درحالی است که هالوی معتقد است احتمالا نیاز به جنگ زمینی در جبهه شمالی باشد اما به صدور دستوری در آینده نزدیک تمایل ندارد. هالوی بر این اساس عمل می‌کند و آن حس فشاری را که گوردین به سطح سیاسی می‌آورد را بر مقامات سیاسی وارد نمی‌آورد.

در مقابل گالانت احتمال مجبور شدن رژیم صهیونیستی به ورود به جنگی بزرگ در لبنان را بعید نمی‌داند اما با انجام آن در زمان کنونی مخالف است. به گفته گالانت این رژیم باید فعالیت‌های خود را در نوار غزه متوقف کند و منابعش را برای آزادی اسرا به کار گیرد.

اما نتانیاهو در وسط ایستاده است و کارت‌هایش را نزدیک خود نگه می‌دارد. نتانیاهو حمایت خود را از موضع ژنرال گوردین ابراز می‌کند و در مذاکرات امنیتی می‌گوید که برای تعیین تاریخی درباره آغاز یک عملیات بزرگ علیه حزب‌الله تلاش می‌کند. اما برخی منابع در اهداف نخست وزیر شک دارند.

در این راستا رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد فرمانده تیپ شمال در ارتش می‌گوید نیروهایش برای اشغال نوار امنیتی در جنوب لبنان آماده هستند.

طبق گزارش این رادیو منابع نزدیک به نتانیاهو تهدید کرده‌اند که در صورت ادامه مخالفت گالانت با گسترش عملیات نظامی در لبنان وزیر جنگ برکنار خواهد شد.

شامگاه شنبه کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد بنیامین نتانیاهو تصمیم به گسترش عملیات نظامی در مرز لبنان گرفته است.

بنیامین نتانیاهو تأکید کرد عملیات نظامی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی در شمال قبل از پایان مقدمات و آمادگی برای آن آغاز نخواهد شد.

دفتر نتانیاهو اعلام کرد: عملیات نظامی احتمالا ظرف چند هفته یا چند ماه آینده و بعد از آن آغاز خواهد شد که ما حمایت بین‌المللی و قدرت لازم را برای ورود به عملیاتی در این سطح به دست آوریم.

از زمان آغاز جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به‌عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

به گزارش رسانه‌های عبری ده‌ها شهرک در شمال اراضی اشغالی به دلیل حملات حزب‌الله تخلیه شده و این مناطق شبیه شهر ارواح شده است. ساکنان شهرک‌های شمالی می‌گویند کابینه نتانیاهو آن‌ها را به حال خودشان رها کرده است و فکری برای حل بحران مناطق شمالی نمی‌کند.

تحلیلگران و برخی سیاستمداران اسرائیلی بارها نسبت به ورود رژیم صهیونیستی به جنگ با حزب‌الله لبنان در سایه توانمندی‌های این حزب و همچنین مشغول بودن ارتش رژیم صهیونیستی به جنگ غزه هشدار داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha