• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403062616217
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد:

راه‌اندازی اولین موزه مجازی تاریخ طبیعی و تنوع زیستی کشور در لرستان

راه‌اندازی اولین موزه مجازی تاریخ طبیعی و تنوع زیستی کشور در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از راه‌اندازی اولین موزه مجازی تاریخ طبیعی و تنوع زیستی کشور در استان خبر داد.

علی سالاروند در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته امکان بازدید مجازی از موزه‌های تاریخ طبیعی و تنوع زیستی لرستان برای اولین بار در کشور جهت بازدید مجازی علاقمندان به‌خصوص دانشجویان و دانش‌آموزان فراهم شده است.

وی ادامه داد: همه اقشار جامعه می‌توانند از موزه‌های تنوع زیستی واقع در قلعه فلک‌الافلاک و اولین سالن کنفرانس- موزه کشور در محل اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان لرستان بصورت مجازی بازدید کنند.

سالاروند اظهار کرد: موزه‌های تاریخ طبیعی و تنوع زیستی از جمله مکان‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، تحقیقاتی و نمایشگاهی هستند که می‌توانند علاوه بر شناساندن هرچه بیشتر زیست بوم‌های مختلف و گونه‌های حیات وحش و پوشش گیاهی مناطق، ارزش حفظ و نگهداری تنوع زیستی را به اقشار مختلف جامعه یادآوری کنند.

این مسئول بیان کرد: لرستان دارای دو موزه تنوع زیستی است که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در محل قلعه فلک‌الافلاک و اداره کل حفاظت محیط زیست استان راه‌اندازی شده‌اند.

او افزود: این موزه‌ها با ارزیابی صورت گرفته در سال ۱۴۰۳ توسط کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) در شانزدهمین آیین انتخاب موزه برتر پس از بررسی هیات داوران و طبق آرا به دلیل فعالیت‌های انجام شده در شاخص خلاقیت و نوآوری و همچنین شاخص کودک و نوجوان بعنوان موزه برگزیده در بین کل موزه‌های کشور و همچنین در سال ۱۴۰۲ نیز موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی واقع در قلعه فلک‌الافلاک بعنوان پربازدیدترین موزه در سطح سازمان حفاظت محیط زیست کشور انتخاب شده‌ است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: علاقمندان به بازدید از موزه‌های تنوع زیستی استان لرستان از طریق آدرس http://rawin.ir/tour-lorestan می‌توانند بصورت مجازی از این موزه‌ها بازدید کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۷ ۰۹:۰۵

عالیه