• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403062616189
  • خبرنگار : 50976

مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

‌ تحصیل قریب ۱۰۵۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شیراز/ سال تحصیلی آغاز شده است

‌ تحصیل قریب ۱۰۵۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شیراز/ سال تحصیلی آغاز شده است

ایسنا/فارس مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه سال تحصیلی جدید برای این دانشگاه از ۱۷ شهریورماه آغاز شده است، از تحصیل قریب ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه خبر داد و گفت: این آمار سوای آمار دانشجویان جدیدالورودی است که بناست با اعلام نتایج کنکور سراسری وارد این دانشگاه شوند.

زهرا کشتکاران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص آغاز سال تحصیلی جدید و شروع کلاس‌های دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: هر ساله تقویم دانشجویی بعد از لیست کنکور برای دانشجویان جدید از وزارت اعلام می‌شود. برای دانشجویان نو ورود هنوز تقویم آموزشی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارسال نشده است و شروع کلاس‌های دانشجویان جدیدالورود مشخص نیست.

وی ادامه داد: کلاس‌های سایر ورودی‌ها طبق تقویم آموزشی مصوب وزارت بهداشت از هفدهم شهریور ماه آغاز شده است. 

کشتکاران از رشته‌های جدیدی که امسال به دانشگاه علوم پزشکی اضافه شده است گفت و بیان کرد: امسال ۳ رشته جدید «فلوشیپ مچ پا»، «ارشد مدیریت توانبخشی» و «دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی» به دانشگاه علوم پزشکی اضافه شده است.

مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شیراز تعداد کل دانشجویان علوم پزشکی شیراز را حدود ۱۰ هزار و پانصد الی ۱۱ هزار نفر دانست و تصریح کرد: دلیل اینکه تعداد کل نفرات به صورت واضح بیان نمی‌شود انصراف دانشجو یا اضافه شدن تعدادی فلوشیپ است که باعث می‌شود تعداد کل دانشجویان متغیر شود.

کشتکاران با اشاره به تعداد دانشجویان نو ورود به دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد دانشجوی جدیدالورود ۲ هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر باشند، چون نتایج کنکور هنوز اعلام نشده و بعد از نتایج کسانی که لیست ارسال می‌کنند و ثبت نام می‌کنند، تعداد نهایی را مشخص خواهد کرد و هنوز تعداد قطعی مشخص نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha