• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403062616185
  • خبرنگار : 50163

امام جمعه ابهر:

هفته وحدت فرصت مناسبی برای تقویت وحدت بین مسلمانان است

هفته وحدت فرصت مناسبی برای تقویت وحدت بین مسلمانان است

ایسنا/زنجان امام جمعه ابهر گفت: شیعیان و اهل سنت نقاط اشتراکی زیادی باهم دارند که هفته وحدت فرصت مناسبی برای تقویت این نقاط و وحدت بین مسلمانان است.

حجت الاسلام سعید مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به فرارسیدن دوازدهم ربیع‌الاول که به روایت اهل سنت روز میلاد پیامبر اسلام(ص) است، اظهار کرد: به عقیده تشیع این روز ۱۷ ربیع الاول است که با توجه به همین موضوع این ایام را هفته وحدت نام‌گذاری کرده‌اند.

 وی با بیان اینکه این هفته فرصت مناسبی است که درباره شخصیت بی‌نظیر پیامبر اسلام (ص) مطالعه و تحقیق بیشتری داشته باشیم، تصریح کرد: حضرت محمد (ص) یک شخصیت جاذب برای همه امت اسلامی است؛ شخصیتی که هر چه بیشتر بشناسیم قطعا بر معرفتمان افزوده خواهد شد و سبک و سیره زندگانیش چراغ راهمان خواهد بود.

او با بیان اینکه نبی مکرم اسلام (ص) ممتازترین شخصیت برای مسلمین است، متذکر شد: هفته وحدت فرصت مناسبی است تا امت اسلامی حول محور پیامبر نبی مکرم اسلام (ص) به وحدت برسند.

مرادپور با اشاره به تفاوت‌های اعتقادی که بین شیعیان و سنیان وجود دارد، ادامه داد: علی‌رغم این تفاوت‌ها نقاط وحدت بسیار فراوانی نیز بین مسلمانان وجود دارد که با تمسک به همین نقاط اشتراکی می‌توانیم برادرانه زندگی کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اهالی سنت ارادت و احترام خاصی برای ۱۲ امام ما به عنوان خاندان پیامبر قائل هستند، تاکید کرد: این قبیل موضوعات در واقع در کنار مسائلی از قبیل خدای واحد، پیامبر و قبله واحد نقاط اشتراکی هستند.

امام جمعه ابهر با یادآوری اینکه دشمن تلاش می‌کند با تربیت نیروهای تکفیری مانند وهابیت، داعش و شیعه انگلیسی روی نقاط اختلافی دست گذاشته و در بین مسلمانان تنفر و تفرقه ایجاد کند، ادامه داد: باید در مقابل این توطئه‌ها هوشیار بود.

وی با اشاره به اینکه وحدت بین مسلمانان می‌تواند در عرصه‌های مختلف بین‌المللی و داخلی نمود داشته باشد و آنان را به یک قدرت در عرصه‌های مختلف تبدیل کند، تصریح کرد: هیچ چیز در بین مسلمانان خطرناک‌تر از تفرقه نیست زیرا تفرقه همه فرصت‌ها و همدلی و هم افزایی‌ها را از بین می‌برد پس تا جایی که می‌توانیم باید داعیه‌دار وحدت باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha