• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403062516153
  • خبرنگار : 50975

۳۰ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی در چهارمحال و بختیاری توزیع شد

۳۰ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی در چهارمحال و بختیاری توزیع شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: طی سه سال اخیر ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی و ۱۵ سایت کامپیوتری در مناطق ۱۷ گانه استان توزیع شد.

پژمان خلفیان امروز، ۲۵ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مدارس دولتی به دو گروه عادی و خاص تقسیم می‌شوند، گفت: مدارس دولتی هیچ الزامی برای پرداخت شهریه و یا کمک به مدرسه به جز بیمه و هزینه کتاب ندارند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: هیچ مدرسه دولتی حق ندارد دانش‌آموزی را به جز در موارد خاص از جمله مردودی چند باره و... اخراج کند چراکه اخراج ضوابط و قوانین خاصی دارد.

وی ادامه داد: مدارس دولتی خاص شامل مدارس تیزهوشان، نمونه و شاهد هستند که به روش‌های گوناگونی از جمله گرفتن آزمون، دانش‌آموزان را جذب می‌کنند، این مدارس آیین‌نامه و مقررات خاص خود را دارند.

وی ادامه داد: طی سه سال اخیر ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی و ۱۵ سایت کامپیوتری در مناطق ۱۷ گانه چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

خلفیان گفت: بیش از سه میلیارد تومان صرف خرید دو دستگاه cnc برای رشته ساخت و تولید که تنها در دو منطقه از استان این رشته وجود دارد، شد.

۵۸۶ کودک بازمانده از تحصیل در چهارمحال و بختیاری

در ادامه نصرت‌الله محمودی با بیان اینکه آمار کودکان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در سامانه شهید محمودوند ثبت شده و در استان ۵۸۶ نفر است،  گفت: از این تعداد ۲۳۱ دختر و ۳۵۵ پسر است که از این تعداد ۲۷ نفر در مدارس استان و ۷۰ نفر نیز در پیش‌دبستانی مشغول به تحصیل شدند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: بازماندگان از تحصیل در سنین ابتدایی شامل مهاجرت به خارج ازکشور ۲۱ نفر، کوچ‌نشینی ۲۴ نفر، عدم وجود یا دوری مدرسه پنج نفر و یک کودک نیز مشغول به کار است.

محمودی با بیان اینکه فقر مالی خانواده پنج نفر را از تحصیل دور نگه‌داشت، گفت: همچنین بیماری صعب‌العلاج ۲۶ نفر، کودک استثنایی ۸۶ نفر، کودکان بدسرپرست ۱۸ نفر، مهاجرت داخل کشور ۷۸ نفر، شناسایی نشده ۱۲۰ نفر، اشتباه بودن مشخصات سجلی ۱۳ نفر، ممانعت والدین یک نفر،کوچک بودن جثه و ضعیف بودن ۴۳ نفر، مشکلات فرهنگی ۹ نفر و فوت ۴۹ نفر و سایر موارد نیز ۹ نفر بوده که موجب بازماندن از تحصیل شده است.

نرخ با سوادی استان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان ۹۷.۳۵ درصد است

در ادامه یاسر خسروی با اشاره به تشکیل مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل استان، شناسایی، جذب و ثبت‌نام ۹۸درصد از حجم ابلاغی به استان در دوره های سوادآموزی، گفت: رشد نرخ باسوادی جمعیت ۶ سال به بالا در استان به ۸۹ درصد و رشد نرخ باسوادی جمعیت ۱۰ سال به بالا به ۸۷.۶ درصد رسیده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون نرخ با سوادی استان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان ۹۷.۳۵ درصد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha