• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403062516075
  • خبرنگار : 50233

شهردار مهدیشهر خبر داد

افتتاح آمفی‌تئاتر ۵۰۰۰ نفری مهدیشهر/ دومین جشنواره ملی ایل سنگسر برگزار می‌شود

افتتاح آمفی‌تئاتر ۵۰۰۰ نفری مهدیشهر/ دومین جشنواره ملی ایل سنگسر برگزار می‌شود

ایسنا/سمنان شهردار مهدیشهر از برگزاری دومین جشنواره ملی ایل سنگسر تحت عنوان «جشنواره ملی حاصَل»از ۲۹ شهریور لغایت ۳۱ شهریورماه در مهدیشهر خبر داد.

علیرضا شربتدار ۲۵ شهریورماه در نشست با اصحاب رسانه استان سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: ۱۴ شهرداری در مسیر ایل‌راه کوچ عشایر ایل سنگسر در قالب مجمع شهرداران ایل‌راه عشایر سنگسرس، در برگزاری این جشنواره ملی ما را همراهی کردند.

وی با اشاره به تشکیل مجمع شهرداران در مسیر ایل راه عشایر سنگسر، از راه اندازی این مجمع به عنوان یکی از تفاوت‌های اساسی جشنواره امسال با سال قبل نام برد و گفت: شهرداران این شهرها در اطلاع رسانی جشنواره همکاری خوبی با دبیرخانه این جشنواره ملی داشتند.

دبیر دومین جشنواره ملی حاصل از تعبیه ۱۲ سیاه‌چادر یا گوت عشایر سنگسر در حاشیه این جشنواره ملی خبر داد و گفت: تعداد سیاه‌چادرها در مقایسه با جشنواره سال قبل سه برابر شدند.

شهردار مهدیشهر از برپایی بیش از ۸۰ غرفه عرضه محصولات عشایر سنگسر در این جشنواره ملی خبر داد و تصریح کرد: ۴۰ غرفه جشنواره به مهمانان دیگر شهرها و از جمله شهرهای در مسیر کوچ عشایر و ۴۰ غرفه نیز به عرضه محصولات عشایر ایل سنگسر در مهدیشهر اختصاص یافته است.

وی با اشاره به ثبت ملی مهدیشهر به عنوان دومین شهر ملی سوزن‌دوزی در ایران اظهار کرد: ایران‌شهر سیستان و بلوچستان به عنوان اولین شهر سوزن دوزی ایران ثبت ملی شده و لذا با پیگیری‌های انجام شده دو شهر مهدیشهر و ایران‌شهر خواهرخوانده شدند.

شهردار مهدیشهر از نامگذاری یکی از خیابان های شهر مهدیشهر به نام ایرانشهر در حاشیه این جشنواره ملی خبر داد و افزود: تعدادی از سوزن دوزان ایران‌شهری در جشنواره ایل سنگسر حضور داشته و کارگاه های آموزشی برگزار خواهند کرد.

شربتدار از عرضه لبنات با کیفیت عشایر سنگسر در این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: همچنین در یکی از سیاه‌چادرهای عشایری تعبیه شده، مراحل پخت محصولات لبنی ایل سنگسر آموزش داده خواهد شد

وی همچنین از رژه سوارکاران ایل سنگسر در روز نخست جشنواره در مهدیشهر خبر داد و افزود: برگزاری مسابقات بازی‌های بومی و محلی و اجرای موسیقی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این جشنواره ملی است.

مدیریت شهری مهدیشهر گفت: جام بازی‌های محلی مهدیشهر از یک ماه پیش آغاز شده و مرحله فینال این بازی‌ها همزمان با دومین جشنواره بزرگ ایل سنگسر برگزار خواهد شد.

دبیر دومین جشنواره ملی حاصل از عرضه فرش‌های خودرنگ ایل سنگسر به عنوان یکی از منحصر به فردترین تولیدات هنری این ایل خبر داد و گفت: یکی از سیاه چادرهای برپا شده به عرضه فرش‌ها و تابلوفرش های خودرنگ اختصاص یافته است.

افتتاح آمفی‌تئاتر ۵۰۰۰ نفری مهدیشهر/ دومین جشنواره ملی ایل سنگسر برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲۵ هزار نفر از این جشنواره بازدید کردند اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که امسال استقبال از جشنواره به مراتب بیشتر خواهد بود.

شربتدار از افزایش قابل توجه ظرفیت پارکینگ‌ها در حاشیه این جشنواره خبر داد و افزود: این پارکینک روزانه ظرفیت پارک ۹۰۰ تا یک هزار خودرو را خواهد داشت.

دبیر دومین جشنواره ملی حاصل از برپایی آیین خبرکن در روزهای اخیر خبر داد و گفت: در قالب این آیین سنتی، خبر برپایی جشنواره و دعوت از میهمانان و گردشگران به صورت نمادین توسط گروه‌هایی از عشایر که با البسه محلی تردد می‌کردند، انجام شد.

وی آماده سازی سالن آمفی تئاتر ۵۰۰۰ نفری مهرگان مهدیشهر را یکی از دستاوردهای مدیریت شهری نام برد و بیان کرد: این پروژه همزمان با آغاز جشنواره با حضور مسوولان کشوری و استانی به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار مهدیشهر همچنین از آیین پرواز بادبادک‌ها در روز نخست جشنواره خبر داد و اظهار کرد: مسابقات محلی پشم‌ریسی نیز از دیگر برنامه هایی است که در حاشیه جشنواره دوم برگزار خواهد شد.

شربتدار در پاسخ به پرسشی در ارتباط با مهمانان این جشنواره ملی گفت: از مسوولان عالی‌رتبه وزارت خانه‌های میراث فرهنگی و جهادکشاورزی و همچنین رئیس امور عشایری کشور برای حضورت در جشنواره دعوت شده است. البته هنوز حضور مهمانان این بخش نهایی نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha