• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062516067
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان:

انتظار مسکن دار شدن سخت است/ ساخت و ساز به زیبایی گیلان لطمه نزد

انتظار مسکن دار شدن سخت است/ ساخت و ساز به زیبایی گیلان لطمه نزد

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، انتظار مسکن دار شدن را برای اقشار کم درآمد بسیار سخت و طولانی دانست و افزود: تسریع در اتمام پروژه های مسکن جلوی رشد لجام گسیخته قیمت مسکن را می گیرد.

اسدالله عباسی امروز، ۲۵ شهریورماه در شورای مسکن استان گیلان، ساخت مسکن را تعهد حاکمیت دانست و اظهار کرد: دولت ها مکلف به اجرای قانون هستند و لذا نباید پروژه های مسکن اعم از جهش تولید مسکن و نهضت ملی مسکن را نیمه تمام رها کنیم.

وی انتظار مسکن دار شدن را برای اقشار کم درآمد بسیار سخت و طولانی دانست و افزود: پروژه های مسکن به صورت کامل به مردم تحویل داده شود تا شیرینی خانه دار شدن را احساس کنند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم تامین زمین برای پروژه های نهضت ملی مسکن در شهر و روستا، عنوان کرد: افراد فاقد زمین و مسکن به سرعت شناسایی و در شهر و روستای خودشان صاحب مسکن شوند و نباید جمعیت را به سمت مرکز استان هدایت کنیم، زیرا تامین زیرساخت ها بسیار پیچیده و دشوار است.

عباسی از دستگاه های زیرساخت و خدمات رسان خواست همزمان با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد پروژه های مسکن جانمایی های لازم را انجام دهند و گفت: شهرداران با همکاری میراث فرهنگی پیگیر پروژه های بازآفرینی باشند و به طرف بلندمرتبه سازی بروند، زیرا توسعه عمومی شهر بهتر از افقی است؛ البته هرگونه مسکن سازی باید با تایید کمیسیون ماده ۵ باشد.

وی همچنین خواستار تشویق پروژه های خودمالک و شخصی ساز در شهرها با افزایش تراکم شد و خاطرنشان کرد: گیلان استان گردشگری است و هرگونه ساخت و ساز نباید به جلوه های زیبای استان و رشت لطمه بزند.

استاندار گیلان با بیان اینکه بانک ها در پرداخت ودیعه مسکن اهتمام داشته باشند، ادامه داد: متاسفانه با مشاوره املاک های غیر قانونی مواجه هستیم که باید ساماندهی و در صورت تخلف، تعطیل شوند، زیرا موجب افزایش بهای تهیه مسکن می شوند.

وی پیشرفت پروژه های نهضت ملی مسکن استان را قابل قبول دانست و از دستگاه های متولی قدردانی کرد و یادآور شد: زمین های گیلان بسیار ارزشمند است، اما باید با رعایت قوانین و مقررات زمینه تامین مسکن را برای مردم فراهم کنیم که در این راستا نیازمند شناسایی اراضی فاقد کاربری کشاورزی هستیم.

عباسی با بیان اینکه پروژه های مسکن به صورت فازبندی و براساس آورده متقاضیان و مرحله به مرحله واگذار شود، تاکید کرد: تسریع در اتمام پروژه های مسکن جلوی رشد لجام گسیخته قیمت مسکن را می گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha