• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403062516041
  • منبع : نمایندگی سمنان

بازداشت حفاران غیرمجاز در حین حفاری در آرادان

بازداشت حفاران غیرمجاز در حین حفاری در آرادان
دستگیری حفاران حین حفاری در آرادان

ایسنا/سمنان مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آرادان از دستگیری حفاران غیرمجاز در حین حفاری در شهرستان آرادان خبر داد.

غلام عباس خاکسار امروز یک‌شنبه، ۲۵ شهریورماه بااعلام این خبر اظهار کرد: با اقدام به‌موقع یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان گرمسار و با همکاری نیروی انتظامی شهرستان آرادان، حفاران غیرمجاز در حین حفاری در شهرستان آرادان بازداشت شدند و با انجام مراحل اداری و قضایی، به مراجع ذیصلاح تحویل داده شدند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آرادان در این باره افزود: با همکاری نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی، مبارزه جدی با سودجویان حوزه میراث فرهنگی در شهرستان آرادان تداوم خواهد داشت.

 خاکسار افزود: نگهداری و حفاظت از آثار و مبارزه با جرائم میراث فرهنگی، مشارکت و اتحاد ملی و همگانی را می‌طلبد، لذا رسیدن به این مقصود نیازمند همکاری و انسجام همه اقشار جامعه و آحاد مردم است.

او بیان کرد: هم‌وطنان و دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را از طریق تماس با سامانه خبری به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آرادان گفت: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
دیروز ۰۸:۲۴

دنبال گنج میریم ب گنجم ک دست پیدا کنیم باید مجازت بشیم این چ عدالتیه

avatar
امروز ۱۷:۴۳

دنبال گنج بودن ورفتن همیشه خوب بود ولی ن برای ما مردم تازه اگر پیداکنیما ازدستمون درمیارن یک ضرب ومثل معرفی هست ن بیل زدن ن پایه انگورخوردن به سایه