• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062516014
  • خبرنگار : 50283

تعاون‌گران برتر بندرانزلی تجلیل شدند

تعاون‌گران برتر بندرانزلی تجلیل شدند

ایسنا/گیلان طی مراسمی از ۱۰ تعاونی و تعاون‌گر برتر بندرانزلی تجلیل شد.

امروز یک‌شنبه ۲۵ شهریورماه و در مراسمی از ۱۰ تعاونی و تعاون‌گر برتر بندرانزلی در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان تجلیل شد.

تعاون‌گران برتر بندرانزلی تجلیل شدند

تعاونی‌ها؛ نمود بارز مشارکت مردم هستند

در این مراسم سیاوش آقاجانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: عرصه فعالیت‌های تعاونی؛ فرابخشی بوده و حوزه گسترده‌ای است و در زمینه‌های مختلف مصرف، تولید، صنعت، کشاورزی، خدمات و ..... فعالیت دارند.

وی با تاکید بر تشکیل شورای توسعه تعاون در استان و شهرستان‌ها، افزود: رویکرد جدی بر پیگیری فعالیت‌ها و حل مشکلات تعاونی‌ها وجود دارد.

تعاون‌گران برتر بندرانزلی تجلیل شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به عنوان سال‌جاری، تصریح کرد: تعاونی‌ها؛ نمود عینی و بارز مشارکت مردم هستند و نیازمند این هستیم تا دستگاه‌های اجرایی را پای کار بیاوریم و باور داشته باشیم تعاونی‌ها فراتر از چیزی هستند که روی کاغذ به ثبت رسیده‌اند.

آقاجانی با تاکید بر اینکه فلسفه تعاونی؛ هم‌افزایی است، گفت: هر دستگاه، تعاونی‌های زیرمجموعه خود را به خوبی بشناسد و حمایت کند تا بتوانیم سهم تعاون از اقتصاد کشور را به ۲۵ درصد برسانیم.

وی با اشاره بر حمایت از تعاونی‌های مشاغل خرد و خانگی، تصریح کرد: با تشکیل این تعاونی‌ها می‌توان از مشاغل خرد و خانگی برای تامین مواد اولیه ارزان قیمت، ایجاد زمینه فروش تولیدات ‌و برگزاری نمایشگاه کمک کرد. 

پرونده تعاونی تاکسیرانی بندرانزلی پیگیری می‌شود

 در این جلسه محمد پورخوش‌سعادت، فرماندار بندرانزلی دستور پیگیری پرونده تعاونی مسکن تاکسیرانی این شهرستان را صادر و اظهار کرد: مشکل تعاونی مصرف فرهنگیان نیز طی نامه‌نگاری با مسئولان کشوری پیگیری شده و قرار است تا در اسرع وقت روند کار را اطلاع‌رسانی کنند.

پور خوش‌سعادت با اشاره به مسکن مهر بندرانزلی گفت: در مسکن مهر در حق برخی افراد بی‌عدالتی کردند و فساد تضییع حق اتفاق افتاد و زخم ناسور شهرستان است که اداره کل تعاون و دستگاه قضایی می‌بایست در راستای احقاق حق مردم اقدام عاجل داشته باشند.

فرماندار شهرستان بندرانزلی با اشاره به زمینی که برای طرح دریا در نظر گرفته شده، تصریح کرد: پیشنهاد شهرداری و شورای شهر احداث طرح دریا در آن محدوده است و از جمله مزیت‌های آن؛ عدم وجود ساختمان مشرف است.

تعاون‌گران برتر بندرانزلی تجلیل شدند

وی با بیان اینکه هر چند طرح دریا یک موضوع عام‌المنفعه است و درآمدی برای شهرداری ندارد، افزود: اجرای طرح دریا در راستای حفظ جان انسان‌ها برای ما بسیار مهم است.

فرماندار بندرانزلی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ طرح دریا در این شهر فعالیت دارد، گفت: امسال در طرح دریای پاسداران بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شد.

همه پره‌های صیادی بندرانزلی در قالب تعاونی فعالیت دارند

در این مراسم حسین واقفی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندرانزلی اظهار کرد: از مهمترین تعاونی‌های شهرستان در حوزه پره‌های صیادی است و در حال حاضر همه پره‌ها در قالب تعاونی فعالیت دارند.

واقفی تصریح کرد: از دیگر تعاونی‌های شهرستان بندرانزلی می‌توان تعاونی اتحادیه قایقرانی را نام برد که در حوزه گردشگری فعالیت دارند.

تعاون‌گران برتر بندرانزلی تجلیل شدند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندرانزلی تاکید کرد: تعاونی ماهیگیری، تاکسیرانی، مصرف و مسکن از دیگر تعاونی‌های شهرستان با تعداد اعضای بالا هستند.

واقفی تصریح کرد: تعاونی توسعه عمران که تعاونی نوپایی است و در راستای سیاست‌های ابلاغی کشوری در شهرستان بندرانزلی نیز به تازگی تشکیل شده و اقدامات خوبی برای پیشرفت این تعاونی تازه تاسیس در دست انجام است.

همچنین در این مراسم از خبرنگار ایسنا به عنوان فعال رسانه‌ای ‌در بخش تعاون تجلیل شد.

تعاون‌گران برتر بندرانزلی تجلیل شدند

گفتنی است امروز و در راستای اجرای سیاست‌های کلان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و ارائه خدمات اشتغال با بهره‌بندی از ظرفیت‌های بخش تعاون؛ اولین تعاونی خدمات توسعه و کارآفرینی اشتغال در شهرستان بندرانزلی افتتاح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha