• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403062515950
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مطرح کرد

حمایت از صنعت چاپ، راهکار توسعه فرهنگی لرستان

حمایت از صنعت چاپ، راهکار توسعه فرهنگی لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اهمیت تاثیرگذاری چاپخانه‌ها در توسعه استان، گفت: حمایت از صنعت چاپ، یکی از عرصه‌های حمایت از توسعه فرهنگی است.

اعظم روانشاد امروز (۲۵ شهریور ماه) در دیدار با رئیس مجمع چاپخانه‌داران لرستان با اشاره به اینکه چاپخانه‌ها میراث‌دار فرهنگ کشور هستند، ادامه داد: چاپخانه‌ها علاوه بر تاثیرگذاری در توسعه استان، در بسیاری از حوزەهای فرهنگی نیز عامل مهم و اثرگذاری محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه صنعت چاپ جزو صنایع مادر در دنیاست و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، اظهار کرد: با راه‌اندازی مجمع چاپخانه‌داران استان، احصای مسائل و مشکلات و پیگیری آنها می‌تواند به نحو مطلوب‌تری انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: حمایت از صنعت چاپ، یکی از عرصه‌های حمایت از توسعه فرهنگی است. چاپ به عنوان صنعتی که هم در فضای صنایع و هم در حوزه محصولات و خدمات نقش‌های قابل توجهی دارد، تنها به‌عنوان یک صنعت مطرح نیست بلکه به‌عنوان یک فراصنعت مطرح است.

مجمع چاپخانه‌داران استان پل ارتباطی برای احصای مشکلات صنعت چاپ استان

روانشاد استفاده از ظرفیت‌های مجمع چاپخانه‌داران استان را به‌عنوان پل ارتباطی میان چاپخانه‌داران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برای حل مشکلات و مسائل این صنف دانست و افزود: ظرفیت‌های موجود برای همکاری‌های دوطرفه، راهکارهایی اساسی برای گسترش فرهنگ چاپ استان و توسعه ابعاد مختلف فعالیت‌های صنفی در صنعت چاپ استان هستند.

در این دیدار، عبدالحسین رشنو، رئیس مجمع چاپخانه‌داران لرستان با تشریح ظرفیت‌های این مجمع، به بیان گزارشی از فعالیت‌های مجمع چاپخانه‌داران استان و برنامه‌های آینده آن پرداخت و بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امیدواریم با همکاری‌های مستمر با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گامی در راستای پیشبرد توسعه و ارتقای صنعت چاپ در استان بیش از پیش برداریم.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی برای چاپخانه‌داران استان اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار چهار دوره آموزشی در استان برگزار می‌شود که برای شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها گواهی آموزشی معتبر و قابل ترجمه صادر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha