• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403062515921
  • خبرنگار : 50604

فرماندار کلاله:

بارش ۶۰ میلیمتر باران در کمتر از یک ساعت در کلاله/ در حال برآورد خسارت هستیم

بارش ۶۰ میلیمتر باران در کمتر از یک ساعت در کلاله/ در حال برآورد خسارت هستیم

ایسنا/گلستان فرماندار کلاله گفت: بامداد امروز ظرف مدت یک ساعت بیش از ۶۰ میلیمتر باران در کلاله بارید که بر اثر آن معابر کل شهر زیر آب رفت.

فرهاد شیبک در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بارش‌های شدید باران در شهرستان کلاله  در دو مرحله اتفاق افتاد، اظهار کرد: اولین بارش در عصر جمعه و عمدتا در مناطق کوهستانی و بخش پیشکمر  کلاله به میزان ۴۶ تا ۴۸ میلیمتر بود که باعث طغیان رودخانه و گل و لای گرفتن مسیرهای روستایی شد اما با کمک راهداری مسیر را  پاکسازی کرده و مانع از بسته شدن راه ها شدیم.

وی با بیان اینکه در  اثر بارش‌ها آب‌شستگی در حاشیه جاده، اطراف پل‌ها و آبراه‌های منطقه ایجاد شد، افزود: بارش‌های شدیدتر در شهرستان کلاله شنبه عصر و در همان مناطق قبلی بود و در این مرحله بیش از ۸۳ میلیمتر بارش داشتیم.

فرماندار کلاله تصریح کرد: ساعت یک بامداد یکشنبه بارش‌های شدید باران در شهر کلاله آغاز شد و ظرف مدت یک ساعت نزدیک به ۶۰ میلیمتر بارش داشتیم که بر اثر آن معابر کل شهر و همچنین معابر اصلی روستا در بیش از ده نقطه زیر آب رفت.

شیبک با بیان اینکه آبراه مدخل ورودی ۷ روستای کلاله بر اثر تجمع گل و لای مسدود شده بود، اضافه کرد: شب گذشته مسیرهای منتهی به این مناطق را بستیم و دهیاری با روشن کردن آتش مسیر را روشن کردند تا مانع از سقوط افراد در آب شویم، در نهایت صبح امروز پس از فروکش کردن آب تردد برقرار شد.

وی از تخریب آبراه ورودی سه روستا خبر داد و گفت: کارکنان راهداری در منطقه حضور دارند تا هر چه سریعتر مشکل را مرتفع کنند، همچنین معابر شهر کلاله زیر گل و لای رفته که کارکنان شهرداری در حال تمیز کردن معابر هستند.

فرماندار کلاله خاطرنشان کرد: آب‌شستگی و تخریب برخی مناطق روستایی کلاله بر اثر سیل روز گذشته ایجاد شده است که در حال حاضر در حال برآورد ریالی خسارات سیل هستیم و ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده میزان دقیق خسارات را اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha