• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403062515903
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

با موضوع پدافند غیرعامل

استانداری آذربایجان شرقی و دانشگاه تبریز تفاهم‌نامه‌ همکاری امضا کردند

استانداری آذربایجان شرقی و دانشگاه تبریز تفاهم‌نامه‌ همکاری  امضا کردند

ایسنا/آذربایجان شرقی با حضور سرپرست استانداری آذربایجان شرقی و رئیس دانشگاه تبریز، تفاهم‌نامه‌ همکاری با موضوع «ارتقای امنیت و دانش‌افزایی در حوزه‌ی پدافند غیرعامل» ما بین استانداری و دانشگاه تبریز امضا شد.

مهراب داوری، سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی در حاشیه‌ امضای این تفاهم‌نامه، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در راستای تحقق سیاست‌های کلی نظام در خصوص پدافند غیرعامل و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب بود که امیدواریم با تحقیقات علمی که در این خصوص انجام خواهد شد، شاهد گسترس روز افزون همکاری‌های علمی بین دانشگاه و استانداری باشیم و اثرات، منافع و برکات این موضوع را در استان ببینیم.

رئیس دانشگاه تبریز نیز مطرح کرد: پدافند غیرعامل یکی از موضوعات بسیار مهمی است که امروزه در تمامی کشورها مورد توجه قرار گرفته و این موضوع به جهات مختلف دارای اهمیت است که به‌عنوان مثال حفاظت از منابع انسانی، منابع مادی، زیرساخت‌ها و مقابله‌ با انواع خطرها از جمله موضوعات مهمی است که در بحث پدافند غیرعامل مطرح می‌شود.

صفر نصراله‌زاده ادامه داد: خوشبختانه با همت استانداری آذربایجان شرقی، این ارتباط به نحو بسیار خوبی در حال شکل‌گیری است و امروز نیز تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک ما بین دانشگاه تبریز و استانداری آذربایجان شرقی برای انجام تحقیقات و پژوهش در زمینه‌ی پدافند غیرعامل منعقد می‌شود.

وی، این تفاهم‌نامه‌ را یک آینده‌پژوهی در بحث پدافند غیرعامل عنوان کرد و افزود: پیشگیری، یکی از موضوعات مهم در بحث پدافند غیرعامل به شمار می‌رود، به طوری که با انجام پیشگیری می‌توان بدون هزینه از وقوع بسیاری از خطرات جلوگیری کرد و همچنین شناسایی و تحقیق در خصوص مناطق پرخطر و تبدیل این مناطق به یک محیط امن برای کار و فعالیت، از دیگر موضوعات مهم در بحث پدافند غیرعامل است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی در خاتمه تاکید کرد: دانشگاه تبریز به همراه سایر دانشگاه‌های استان، آمادگی خود را برای انجام تحقیق، پژوهش و همکاری با استانداری آذربایجان شرقی اعلام می‌کند و امیدواریم این روابط و همکاری‌ها به شکل گسترده‌تری در آینده ادامه پیدا کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری استان آذربایجان شرقی، این تفاهم‌نامه همکاری، با توجه به پیشرفت روزافزون علم و ضرورت علم محور بودن پدافند غیرعامل و به منظور استفاده از توان علمی دانشگاه و در راستای ارتقای امنیت و دانش‌افزایی در بحث پدافند غیرعامل، ما بین دانشگاه تبریز و استانداری آذربایجان شرقی به امضا رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۶ ۰۲:۲۷

سلام خدمت استانداری آذربایجان شرقی تبریز الحق استاندار حق لایق دکتر یونس ترابی اینقدر باشخصیت محترم دکتر ترابی عزیزمون

avatar
امروز ۱۳:۵۶

حالا با این تفاهم نامه هزاران شغل ایجاد خواهد شد و تورم هم به شدت کاهش پیدا خواهد کرد،