• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403062515888
  • خبرنگار : 50136

استاندار:

بسترهای سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی شناسایی شود

بسترهای سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی شناسایی شود

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان‌غربی بر ضرورت شناسایی بسترهای مهم سرمایه گذاری در استان تاکید کرد.

محمد صادق معتمدیان ۲۵ شهریور ماه در جلسه سرمایه گذاری استان که در استانداری برگزار شد بر ضرورت توجه به جذب سرمایه‌گذار در استان تاکید کرد و افزود ظرفیت‌ها و بسترهای سرمایه‌گذاری در استان شناسایی شود تا امکان جذب سرمایه گذار در بسترهای مدنظر سریع‌تر محقق شود. 

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی است، گفت: با کاهش بروکراسی‌های اداری زمینه جذب سرمایه‌گذار مهیا شود تا از این طریق اشتغالزایی در استان بیشتر شود. 

معتمدیان بر سرمایه‌گذاری و اشتغال زایی در بسترهای مختلف تاکید کرد و افزود: صنعت آبزی‌پروری و شیلات استان یکی از ظرفیت‌های بالقوه برای سرمایه‌گذاری است. 

وی، رودخانه‌های پرآب استان از جمله ارس و زابل یک پتانسیل برای استان اعلام کرد و بر توسعه صنعت آبزی پروری در استان تاکید کرد و ادامه داد: باید بر اساس آمایش سرزمینی و ظرفیت‌های منطقه‌ای موجود، نقشه راهی برای توسعه این صنعت در استان برنامه‌ریزی و تدوین شود. 

استاندار آذربایجان غربی شناسایی واحدهای مشکل‌دار در صنعت شیلات را یکی از مباحث مهم برای رونق این صنعت اعلام کرد و گفت: لازمه توسعه در هر بخش رفع مشکلات آن حوزه و کمک به سرمایه‌گذاری است که ضروری است در بخش شیلات استان نیز واحدهای مشکل‌دار تعیین تکلیف و اقدامات لازم جهت بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید در دستور کار شیلات استان قرار گیرد.

معتمدیان خاطرنشان کرد: برای اینکه آذربایجان غربی به عنوان استانی غیر ساحلی تبدیل به قطب تولید آبزیان شود باید چرخه تولید این صنعت از تولید خوراک تا بازار فروش آن تکمیل شود.  

وی با تاکید بر توجه به امر افزایش سهم سرانه مصرف آبزیان توسط مردم استان تصریح کرد: در کنار توسعه مراکز تولید و پرورش ماهی و آبزیان با هدف افزایش سرانه مصرف آبزیان، با تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای علمی، فرهنگ سازی شود مردم به سمت مصرف آبزیان تمایل پیدا کنند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha