• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403062515864
  • خبرنگار : 50455

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم:

پسماندسوزی جرم است/ آتش سوزی در سایت نخاله‌های ساختمانی پیگیری قضایی خواهد شد

پسماندسوزی جرم است/ آتش سوزی در سایت نخاله‌های ساختمانی پیگیری قضایی خواهد شد

ایسنا/قم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: قطعا اداره کل محیط زیست استان قم علیه آتش سوزی در سایت نخاله‌های ساختمانی شهرداری و جرم مشهودی که به وقوع پیوسته است، شکایت خواهد کرد.

محمدحسین بازگیر امروز ۲۵ شهریورماه در گفت‌وگویی خبری با اشاره به وقوع آتش سوزی در سایت نخاله‌های ساختمانی شهرداری گفت: این آتش سوزی گسترده در محدوده معدن شادقلی خان که ناشی از سوختن لاستیک‌های فرسوده خودرو بود، یک فاجعه زیست محیطی است که متأسفانه به دلیل غفلت و بی توجهی مسئولان شهرداری نسبت به این سایت پسماند به وقوع پیوسته است.

وی با اشاره به حضور کارگران افغانی و تخلیه انواع دیگر پسماندها حتی لجن‌های اسیدی در این سایت که تخلف قطعی است، تصریح کرد: در رابطه با عمدی یا غیرعمدی بودن آتش سوزی در این سایت، کارشناسان امر باید نظر خود را ارائه دهند، اما سوختن لاستیک خودرو بدون مواد محترقه اولیه امکان پذیر نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: در این سایت بیش از ۳ هزار لاستیک خودرو در محلی به دور از دسترس آتش نشانان در حال سوختن بود و با توجه به سابقه آتش زدن پسماندها و وضعیت محل، علت آتش سوزی و احتمال بسیار جدی عمدی بودن آن باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه لاستیک سوزی جهت استحصال سیم‌های فلزی درون آن رواج بیشتری پیدا کرده است، اظهار کرد: سوزاندن لاستیک و هر نوع پسماند دیگر حتی سرشاخه‌های درختان در بوستان‌های شهری، بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، ماده ۲۰ قانون هوای پاک و ماده ۳۰ آیین نامه مدیریت پسماند، جرم محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم، بازگیر با بیان اینکه سوزاندن پسماندها به ویژه لاستیک خودروها باعث آلودگی شدید آب، خاک و هوا می شود و ترکیبات منتشر شده از آن به شدت سمی و سرطان زا است، تصریح کرد: قطعا این اداره کل علیه آتش سوزی در سایت نخاله‌های ساختمانی شهرداری و جرم مشهودی که به وقوع پیوسته است، شکایت خواهد کرد.

وی در پایان بر ضرورت ساماندهی وضعیت پسماندها در استان قم و پیشگیری از اینگونه تخلفات زیست محیطی تأکید کرد و گفت: از تمامی همشهریان و دستگاه‌های اجرایی به ویژه صدا و سیما و سایر رسانه‌ها درخواست می‌کنیم جهت مقابله با بحران جدی پسماندسوزی در قم با این اداره کل همراهی و مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha