• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403062515862
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

خراسان جنوبی استان معین جهت خدمات‌رسانی از زوار پاکستانی

خراسان جنوبی استان معین جهت خدمات‌رسانی از زوار پاکستانی

ایسنا/خراسان جنوبی وی افزود: امسال خراسان جنوبی به عنوان استان معین جهت خدمات‌رسانی از زوار پاکستانی، هندی و افغانستانی است که این موکب‌ها تا هر زمانی که زائران اربعین از مشهد مقدس بازگردند دایر است و به آنان خدمات‌رسانی‌های لازم صورت می‌گیرد و همچنین بیش‌ترین زمان حضور این زوار از ساعت 20 ال 24 شب است که  زیرساخت‌های آن جهت پذیرش زوار در هر زمان آماده است. 

حجت الاسلام و المسلمین حسن رحیمی، در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بازگشت زوار پاکستانی و افغانستانی از مشهد مقدس گفت: پنج موکب از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی برای زوار پاکستانی و افغانستانی برای اسکان و استراحت کوتاه در چند شهرستان خراسان جنوبی امامزاده سید علی و مسجد حضرت ابوالفضل در شهرستان نهبندان و همچنین آستان امامزادگان باقریه در شهرستان بیرجند، امامزاد زید بن محمد  در شهرستان قاین و مسجد جامع خضری دشت بیاض برپا شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امو ر خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع تا پایان روز شنبه 24 شهریور حدود 26 هزار و 482 نفر در پنج موکب در شهرستان‌های مختلف پذیرایی شدند.

رحیمی با اشاره به موکب‌هایی که بیش‌ترین زوار را اطعام کردند، اظهار کرد: بیشترین تعداد زوار پاکستانی در امامزاده سید علی شهرستان نهبندان و امامزاده زید بن محمد(ع)  قاین اطعام شدند و امامزادگان باقریه  شهرستان بیرجند کمترین تعداد را داشته است.

وی تاکید کرد: زائرین اطعام شده تاکنون 26 هزار و 482 نفر بوده است که در موکب آستان امامزادگان باقریه شهرستان بیرجند 896 نفر اطعام شدند و در موکب امام‌زاده زید قاین حدود 6630 نفر، مسجد جامع خضری دشت بیاض 3040 نفر اطعام شده و همچنین در دو موکب مستقر شده در شهرستان نهبندان، امزاده سید علی 11025 نفر اطعام شدند و در مسجد حضرت ابوالفضل نهبندان 4891 نفر مورد پذیرایی موکب‌های ایرانی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی شدند.  

وی افزود: امسال خراسان جنوبی به عنوان استان معین جهت خدمات‌رسانی از زوار پاکستانی، هندی و افغانستانی است که این موکب‌ها تا هر زمانی که زائران اربعین از مشهد مقدس بازگردند دایر است و به آنان خدمات‌رسانی‌های لازم صورت می‌گیرد و همچنین بیش‌ترین زمان حضور این زوار از ساعت 20 ال 24 شب است که  زیرساخت‌های آن جهت پذیرش زوار در هر زمان آماده است. 

رحیمی در خصوص علت راه‌اندازی این موکب‌ها در سطح خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه این زوار بعد از رفتن به کربلا در اربعین و زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به قم و مشهد جهت زیارت می‌روند و در مسیر برگشت از استان خراسان جنوبی عبور می‌کنند و همچنین به دلیل اینکه این عزیزان تمام سرمایه خود را در طول مسیر زیارت هزینه کرده و در انتها دچار مشکل هستند در حد وسع و توان از این عزیزان با کمک خیرین، موقوفات و سایر کمک های مردمی همچنین ستاد توسعه و باز سازی عتبات عالیات اطعام شده و از آنان به نحو مطلوب  پذیرایی  می‌گردد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امو ر خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیش‌ترین پذیرش زائران خارجی متعلق به استان خراسان جنوبی است، گفت: موکب‌های سیدعلی شهرستان نهبندان و امامزاده زید بن محمد(ع) در شهرستان قاین بیش‌ترین زوار را اطعام کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha