• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403062515816
  • خبرنگار : 50188

امام جمعه رفسنجان:

جریان تاریخ‌ساز و تأثیرگذار دفاع مقدس باید زنده نگهداشته شود

جریان تاریخ‌ساز و تأثیرگذار دفاع مقدس باید زنده نگهداشته شود

ایسنا/کرمان امام جمعه رفسنجان گفت: ما در جنگ، بسیار جان‌های عزیز را از دست دادیم و خسارت‌های مادی و معنوی زیادی هم تحمل کردیم؛ اما چیزی در دل این ملت جوشید که برکات و ارزشش برای امروز و فردای این ملت، از همه چیز بالاتر است و آن، احساس اتّکاء به نفس، احساس عزت، احساس استقلال، خودباوری ملی و اعتقاد به این بود که اگر یک ملت حول محور فرمان امام، ایمان به خدا و عمل صالح جمع شوند، معجزات نشدنی یکی پس از دیگری قابل شدن خواهد شد؛ لذا این جریان تاریخ ساز دوران دفاع مقدس باید زنده نگهداشته شود و برای همگان به ویژه نسل جوان منتقل شود.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری صبح امروز ۲۵ شهریورماه در جلسه هماهنگی اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس که با حضور فرماندار شهرستان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان، جانشین فرمانده سپاه رفسنجان، بخشداران و مسئولین مربوطه در محل فرمانداری برگزار شد، افزود: جریان‌های تاریخ‌ساز و تأثیرگذار در بشریت باید زنده نگهداشته شوند و یکی از جریان‌های مهم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه هر دفاعی مقدس نیست افزود: دفاع از ظالم و باطل، از جریان خلاف عقل و شرع، دفاع از خلاف منطق جایز نیست اما در مقابل دفاع از جان، مال، ناموس، کشور، ارزش های دینی، انقلاب اسلامی  و دفاع از تمامیت ارضی مقدس است.

حجت‌الاسلام عسکری بیان کرد: در جبهه‌های حق علیه باطل که همه کشورهای دنیا به کمک رژیم بعث آمدند و در مقابل ایران ایستادند این وحدت اقشار مختلف مردم در خط مقدم و پشت جبهه بود که پیروزی را نصیب ملت ایران کرد.

وی ادامه داد: بنابراین یکی از عوامل مهم در مسئله دفاع‌مقدس اتحاد مردم از سنین مختلف بود، حتی زنان و مردانی که توان و قدرت حضور در جبهه را نداشتند به نوعی کمک‌ها را جمع آوری و به جبهه ارسال می‌کردند؛ کارکنان ادارات از جمله جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، شرکت مس همه و همه حضور پرشور خود را در جبهه به نحوی اعلام کردند و از کشور، ناموس مردم، جان و مال و ارزش‌های دینی و انقلابی مردم دفاع کردند و نگذاشتند یک وجب از خاک ایران به دست اهریمنان بیفتد.

امام جمعه رفسنجان اظهارکرد: جنگ به وسیله‌ مردم اداره شد هم ارتش و هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم نیروهای گوناگون، متکی به مردم بودند؛ به ایمان مردم، به عشق مردم، به صفای مردم؛ در جنگ تحمیلی ملت بزرگ ما با ایستادگی و مقاومت خود در راه خدا، این توطئه دشمنان را خنثی کرد.

وی گفت: از ۱۱ کشور دنیا که به پشتیبانی عراق آمده بودند ما اسیر دستگیر کردیم؛ بنابراین دفاع مقدس از موضوعات سرنوشت‌ساز و تاریخ‌ساز است و این معنا به مردم به ویژه نسل جوان منتقل شود که نقش رهبری و اتحاد و همدلی مردم در دوران دفاع مقدس منشأ کار بود و در مقابل دنیا ایستادگی کردیم تا توانستیم به پیروزی برسیم و حال جایگاه این کشور امن و دارای دستاوردهای مهم در زمینه‌های مختلف اعم از نظامی، دفاعی، کشاورزی، ورزشی، پزشکی و غیره که در خاورمیانه حرف برای گفتن دارد باید حفظ شود.

در پایان این جلسه برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس اعلام شد تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی دستاوردهای دوران دفاع مقدس به مردم به ویژه نسل جوان منتقل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha