• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403062515814
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

سرپرست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

فعالان صنعت لوازم خانگی بر روی تحقیق و توسعه تمرکز کنند

فعالان صنعت لوازم خانگی بر روی تحقیق و توسعه تمرکز کنند

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت تمرکز فعالان صنعت لوازم خانگی بر روی موضوع تحقیق و توسعه گفت: با سرمایه‌گذاری‌های بزرگی که در صنعت لوازم خانگی انجام‌ شده پایه این صنعت در استان قوی است ولی جای خالی ارتقا کیفیت برخی از قطعات و توسعه تکنولوژی دیده می‌شود.

عبدالحمید سرتیپی با بیان این که توسعه صنعت لوازم خانگی در استان کلید خورده است، اظهار کرد: خوشبختانه چشم‌انداز صنعت لوازم خانگی در استان روشن است و صاحبان واحدهای تولیدی باید بر روی مراکز تحقیق و توسعه و نشان تجاری کار کنند.

وی افزود: برای ارتقای تکنولوژی محصولات لوازم خانگی واحدهای تولیدی باید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند و حتی می‌توانند به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور تبدیل شوند که در این صورت سود خوبی نصیب سرمایه‌گذاران می‌شود.

وی مطرح کرد: آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات لوازم خانگی در کشور است و نزدیک به هشت هزار قطعه لوازم خانگی دارای کد در استان تولید می‌شود.

سرپرست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی لوازم خانگی در استان علاوه بر تامین بخشی از نیاز داخل به کشورهای خارجی نیز صادر می‌شود.

وی بیان کرد: نباید انتظار داشته باشیم که تمام قطعات یک محصول مانند یخچال در استان تولید شود ولی باید روندی طی شود تا حداقل ۸۰ درصد قطعات یک محصول لوازم خانگی در استان تولید شود.

وی اضافه کرد: با تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات رقابت پذیر و صادرات محور می‌توانیم، تولیدات خود را به راحتی به بازارهای جهانی عرضه کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، وی اذعان کرد: در صورت عرضه محصولات با کیفیت و رقابت‌پذیر، صنعت لوازم خانگی در آینده توسعه چشمگیری در استان خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha