• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403062515809
  • خبرنگار : 50176

رئیس پلیس فتای استان خبر داد:

اجرای چهارمین پویش سراسری «خرید امن» در لرستان

اجرای چهارمین پویش سراسری «خرید امن» در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس پلیس فتا لرستان از اجرای چهارمین پویش سراسری «خرید امن» در استان خبر داد. 

سرهنگ حسین سپه وند یکشنبه ۲۵ شهریور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به افزایش جرایم اینترنتی در حوزه اقتصادی و کلاهبرداری‌های مالی اینترنتی در سال‌های اخیر، پویشی با عنوان "خرید امن" و به صورت سراسری توسط پلیس فتای فراجا و پلیس فتای تمامی استان‌ها با هدف آگاهی رساندن به مردم در جهت کاهش آسیب‌های ناشی از کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی از ۲۴ شهریور ماه آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد.

وی هدف اصلی این پویش را پیشگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی و ارتقای آگاهی‌های اجتماعی درباره شیوه صحیح خرید امن عنوان کرد و از مردم خواست با جست‌وجوی خرید امن در شبکه‌های اجتماعی محتوای آموزشی و پیشگیرانه پلیس فتا را برای یک خرید امن مشاهده و دریافت کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در طول این پویش، موضوعاتی مانند نحوه شناسایی و خرید امن از فروشگاه‌های آنلاین، کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌های جعلی در سایت‌های آگهی محور و واسط، ارسال پیام‌های جعلی حاوی لینک‌های آلوده تحت عناوین مختلف (شکواییه قوه قضائیه، قطع یارانه، ثبت نام یارانه معیشتی، طرح حمایتی رئیس جمهوری) و آگهی‌های جعلی کاریابی با هدف سوء‌استفاده از افراد جویای کارو موارد دیگر مورد بررسی و روش‌های مقابله با این نوع کلاهبرداری‌ها برای یک خرید امن به اطلاع مردم خواهد رسید.

رئیس پلیس فتا استان لرستان در پایان به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد، حتماً نکات لازم درباره خریدهای اینترنتی را رعایت و در صورت نیاز به مشاوره با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری از کارشناسان پلیس فتا راهنمایی و مشاوره لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۵ ۱۶:۲۷

دولت خرید های اینترنتی فیک و تقلبی را شناسایی و معرفی کند و از طریق قوه قضاییه آنها را رصد و متلاشی کند