• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403062515775
  • خبرنگار : 50177

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خبر داد:

اجرای طرح توسعه نخیلات در لرستان/تولید ۳۲ تن خرما در لرستان

اجرای طرح توسعه نخیلات در لرستان/تولید ۳۲ تن خرما در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان از اجرای طرح کشت نخیلات وتوسعه آن درمناطق مستعد استان خبر داد.

سید عمادشاهرخی به مناسبت روز ملی خرما، ۲۵ شهریور در جمع خبرنگاران، گفت: خرما و تولیدات بخش کشاورزی می‌تواند اهمیت بسیاری مهمی در حوزه صادرات غیرنفتی و نقشی موثری در رشد و توسعه اقتصادی کشور داشته باشند.

وی با بیان اینکه یک راهبرد اساسی در تحکیم بنیان‌های اقتصاد مقاومتی، تنوع‌بخشی به درآمدهای ارزی کشور، دوری از اقتصاد تک‌محصولی و خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه همین مقوله توجه به صادرات غیرنفتی و به ویژه تولیدات بخش کشاورزی است، اظهار کرد: بخش کشاورزی در اقتصاد کشور نقش بسیار موثری دارد؛ اقلیم چهار فصل کشور به حوزه باغبانی، برکت و تنوع مثال‌زدنی در جهان بخشیده به طوریکه اشتغال گسترده، ارزش افزوده بالا و رتبه ممتاز در صادرات کشاورزی وجه تمایز محصولات باغبانی است که در این میان خرما به عنوان یک نعمت و محصولی نام آشنا و دیرینه همواره مورد توجه ویژه در واقع قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان تصریح کرد: ۲۵ شهریور ماه به عنوان روز ملی خرما باید توجه ویژه‌ای به این محصول و رفع موانع توسعه این محصول استراتژیک داشته باشیم.

شاهرخی به سطح زیر کشت وتولید این محصول دراستان اشاره کرد وگفت:در  استان سطح زیر کشت باغات خرما ما ۸/۱ هکتار بارور است که تولید ۲۳تن در استان و باعملکردی حدود ۱۳ تن در هکتار داریم.

وی بیان کرد: انجام کارهای تحقیقاتی روی محصول خرما در استان و به ویژه خرمای "مجول" در حال انجام است که این محصول جزو اقلام صادراتی بوده که توجیه اقتصادی بسیار بالایی دارد و مورد استقبال کشورهای عربی و خاورمیانه قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان یادآور شد: امیدواریم با اقداماتی در برخی از مناطق استان که مستعد این محصول هستند، بتوانیم  کشت این محصول را توسعه دهیم وهم‌اکنون  برای اجرای شدن این طرح اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha