• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403062515725
  • خبرنگار : 71290

حمله یمن به تل‌آویو؛ هشدار جدی محور مقاومت به رژیم صهیونیستی

حمله یمن به تل‌آویو؛ هشدار جدی محور مقاومت به رژیم صهیونیستی

کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر این‌که حمله یمن به تل‌آویو هشدار جدی محور مقاومت به رژیم صهیونیستی است، گفت: اگر شرایط اقتضا کند انصارالله ورود جدی‌تری خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، حمله اخیر موشکی انصارالله یمن به سرزمین‌های اشغالی، واکنش ارتش رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته و سخنگوی ارتش این رژیم ادعا کرده که موشکی که از یمن پرتاب شد، در منطقه‌ای خالی از سکنه در مرکز اسرائیل در شرق تل‌آویو فرود آمد و نتایج رهگیری‌ها در دست بررسی است. این در حالی است که رسانه‌های عبری اذعان کردند سامانه پدافند هوایی در رهگیری موشک پرتاب شده از یمن ناکام ماند.

شکست سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی در رهگیری و مقابله با حمله یمن

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز-یکشنبه بیانیه مهمی را درباره عملیات نظامی ویژه‌ای که این جنبش علیه عمق اراضی اشغالی انجام شد، منتشر کرد و گفت: یگان موشکی ما با یاری خداوند عملیات نظامی ویژه‌ای را اجرا کرد که در آن یک هدف نظامی در منطقه «یافا» در فلسطین اشغالی هدف قرار گرفت. این عملیات با یک موشک بالستیک جدید فراصوت انجام شد که در اصابت به هدف خود موفق عمل کرد و سامانه‌های پدافندی دشمن در رهگیری و مقابله با آن شکست خورد.

همچنین رسانه‌های عبری گزارش کردند که موشک یمنی پس از نفوذ به پدافند هوایی اسرائیل و حریم هوایی چند کشور عربی وارد تل‌آویو شد و تمامی تلاش‌ها برای رهگیری آن ناکام ماند.

الجزیره نیز خبر داد که آژیر خطر در مرکز اراضی اشغالی و در حدود ۲۰ شهرک و شهر در شرق و جنوب تل‌آویو به صدا درآمد.

کانال ۱۲ عبری همچنین افزود: ارتش در حال بررسی علت عدم شناسایی این موشک قبل از رسیدن به مرکز اسرائیل با وجود مسافت زیادی است که از یمن طی کرده است.

در این راستا یک مقام وزارت دفاع یمن نیز خاطرنشان کرد که دیگر جای امنی در اسرائیل وجود ندارد و جنگ نامحدود است.
 

هشدار جدی مقاومت به رژیم صهیونیستی

«حسن‌ هانی‌زاده» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از حمله موشکی اخیر انصارالله یمن به تل‌آویو اظهار داشت: حمله اخیر انصارالله یمن به قلب تل‌آویو و تاسیسات استراتژیک رژیم صهیونیستی در شرق تل‌آویو هشدار جدی از سوی محور مقاومت به این رژیم است و اگر این رژیم بخواهد به کشتار مردم غزه ادامه دهد حتما محور مقاومت ورود می‌کند. 

وی تصریح کرد: برای نخستین‌ بار است که انصارالله یمن از یکسری موشک‌های بالستیک دوربرد، نقطه‌زن و رادارگریز استفاده کرده و این مساله باعث شگفتی ژنرال‌های ارتش رژیم صهیونیستی شده است، زیرا این موشک‌ها توانسته‌اند از ۶ سامانه ضد موشکی عبور کرده و به تل‌آویو برسند و در اطراف فرودگاه بن گوریون اصابت کنند. 

ورود جدی محور مقاومت به عرصه بحران غزه

این کارشناس مسائل منطقه همچنین خاطرنشان کرد: اگر شرایط اقتضا کند انصارالله ورود جدی‌تری خواهد داشت ، ضمن این‌که همزمان با این اتفاق ۶۰ موشک دوربرد از سوی حزب‌الله لبنان در اطراف جولان اشغالی اصابت  کرده است، در واقع اکنون شرایط به سمت و سویی حرکت می‌کند که محور مقاومت ورود جدی به عرصه بحران غزه انجام خواهد داد.

هانی‌زاده افزود: انصارالله یمن با توجه به قدرت بازدارندگی بالا و همچنین حمله به کشتی‌های حامل اسلحه برای رژیم صهیونیستی در تنگه باب المندب، اکنون توان تولید موشک‌های پیشرفته را داراست. 

حمله یمن به تل‌آویو؛ هشدار جدی محور مقاومت به رژیم صهیونیستی
حمله ارتش یمن به کشتی «سونیون» مرتبط با رژیم صهیونیستی

تغییر شرایط به نفع مردم غزه

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده و تا قبل از یک سالگی جنگ غزه شرایط تغییر کند، حمله‌های انصارالله یمن و حزب‌الله لبنان به قلب رژیم صهیونیستی می‌تواند شرایط را به نفع مردم غزه تغییر دهد و رژیم صهیونیستی را وادار کند تا آتش‌بس را بپذیرد. 

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: در شرایط فعلی نتانیاهو در داخل رژیم صهیونیستی و نیز در سطح جهان به شدت منزوی شده و اخیرا نیز ژنرال‌های بلند مرتبه ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند اگر جنگ را به پایان نرساند از سمت‌های خود استعفا می‌دهند و این اتفاقات هشداری جدی به نتانیاهو و رژیم صهیونیستی است. 


 

هانی‌زاده در پایان گفت: با توجه به پیچیدگی‌ اوضاع و ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در تغییر معادله میدانی، می‌توان انتظار داشت در هفته‌های آینده آتش‌بس پیشنهادی بازیگران حل بحران غزه از سوی نتانیاهو پذیرفته شود. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۵ ۱۳:۲۷

درضمن صهیونیستها منتظر موشکها وپهبادهای ما هم باشند.