• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062515598
  • خبرنگار : 71588

کارکنان آنروا به اهداف حملات نظامیان صهیونیست تبدیل شده‌اند

کارکنان آنروا به اهداف حملات نظامیان صهیونیست تبدیل شده‌اند

یکی از مسؤولان آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که کارکنان این آژانس در سایه بمباران پناهگاه‌ها توسط رژیم صهیونیستی، نگران هدف قرار گرفته شدن هستند.

به گزارش ایسنا، یکی از مسؤولان برجسته آژانس آنروا اعلام کرد که معلمان و کارکنان سازمان ملل در غزه پس از حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در نوار غزه که آوارگان فلسطینی به آن پناه برده بودند، بیم این دارند که هدف قرار گرفته شوند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سام رز، مدیر برنامه‌ریزی آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) پس از بازدیدش از این مدرسه در اردوگاه النصیرات تصریح کرد یکی از کارکنان این آژانس گفته است که دیگر آنها لباس آنروا را نمی‌پوشند زیرا احساس می‌کنند که آنها را به یک هدف تبدیل می‌کند.

وی در ادامه افزود، هنگامی که این حمله رخ داد و بخشی از ساختمان مدرسه تخریب شد، کارکنان در حال جمع شدن برای صرف غذا بعد از کار در یکی از کلاس‌ها بودند.

در همین راستا، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد حمله دقیقی به داخل محوطه این مدرسه انجام داده و نیروهای حماس را در آن هدف قرار داده و این اقدامات را درراستای کاهش خطر علیه غیرنظامیان اتخاذ کرده است!

ارتش رژیم اشغالگر همچنین لیستی منتشر کرده و مدعی شده که ۹ تن از اشخاصی که نامشان در این لیست آمده از افرادی مسلح بودند و سه تن از آنها از کارکنان آژانس آنروا بودند.

سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد، این مدرسه به «هدفی مشروع» تبدیل شده و حماس از آن برای انجام حملات خود استفاده می‌کند.

این درحالی است که سام رز گفت چنین اظهاراتی روحیه کارکنان سازمان ملل را تضعیف می‌کند و آنروا از اتهاماتی که در رابطه با مشارکت همکارانشان در فعالیت‌های افراطی و تروریستی مطرح می‌شود عصبانی و خشمگین است و کارکنان آنروا دلشکسته و ناامید هستند.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی روز چهارشنبه مدرسه الجاعونی که آوارگان اردوگاه النصیرات در آن اسکان یافته‌اند، هدف قرار داد و ۱۸ شهید بر جای گذاشت.

نیروهای رژیم صهیونیستی به حملات خود علیه مردم غزه ادامه می‌دهند که ۴۱ هزار و ۱۱۸ شهید و ۹۵ هزار و ۱۲۵ تن زخمی بر جای گذاشته است. هیچ دورنمایی از آتش‌بس در غزه دیده نمی‌شود و رژیم صهیونیستی در سایه حمایت‌های تسلیحاتی، سیاسی و مالی ایالات متحده، به احکام بین‌المللی به‌ویژه از سوی شورای امنیت و دیوان بین‌المللی دادگستری بی‌توجهی می‌کند.

این حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه آنروا در النصیرات با محکومیت‌های جهانی روبه‌رو شد.

آژانس آنروا اعلام کرده که دست‌کم ۲۲۰ تن از کارکنان آن درجریان جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه از هفتم اکتبر به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس بیانیه اخیر آنروا، از زمان آغاز جنگ غزه، مدرسه الجاعونی که پناهگاه حدود ۱۲ هزار آواره فلسطینی است که بیشترشان زن و کودک هستند، پنج بار هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

آنروا با اشاره به اینکه هیچ کسی در غزه در امان نبوده و مصونیت ندارد، حفاظت از مدارس و دیگر زیرساخت‌ها را در تمامی زمان‌ها خواستار شد و تاکید کرد که این مکان‌ها هدف نیستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha