• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062515581
  • خبرنگار : 71516

بیماری‌های پوستی خطرناک رنج کودکان غزه را افزایش می‌دهد

بیماری‌های پوستی خطرناک رنج کودکان غزه را افزایش می‌دهد

جنگ نسل‌کشی که رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به راه انداخته است، آسیب‌های جدی را به کودکان وارد می‌کند و تنها به بمب‌ها و گلوله‌هایی که آنها را می‌کشد و زخم‌هایی را بر جسم آن‌ها برجای می‌گذارد محدود نمی‌شود بلکه این آسیب‌ها شامل گسترش بیماری در بین آن‌ها از جمله عفونت‌های پوستی دردناک نیز می‌شود.

به گزارش ایسنا، « اسلام جندیه»، بیوه‌ای با چهار فرزند، در بیمارستان الاقصی در دیرالبلح در مرکز نوار غزه نشسته است و تلاش می‌کند تا پسر خردسالش «زید» را آرام کند که تاول‌های دردناکی روی صورتش پخش شده و به خاطر آن‌ها از ناراحتی فریاد می‌زند.

طبق گزارش کانال چهار تلویزیون انگلیس، اسلام جندیه می‌گوید: «آبی که برای شستن بچه‌ها از آن استفاده می‌کنیم، آلوده است. آب آشامیدنی سالم و صابون در دسترس نیست. در جاهای دیگر مردم دارند زندگی می‌کنند اما در اینجا ما در حال جان دادن هستیم و کودکانمان آرام آرام می‌میرند.»

در حالی که سازمان جهانی بهداشت از مرحله اول روند واکسیناسیون کودکان غزه علیه فلج اطفال به عنوان یک روند موفقیت آمیز استقبال کرده است، غزه با شیوع نگران کننده التهابات پوستی و ثبت بیش از ۱۵۰ مورد التهابات از جمله گال و تبخال مواجه شده است.

اکثریت قریب به اتفاق جمعیت غزه آواره شده‌اند، بسیاری از آنها اکنون در پناهگاه‌ها یا چادرهای شلوغ زندگی می‌کنند، بیماران شکایت دارند که بیمارستان‌ها پر از سوسک است و کمک‌های غذایی یا پزشکی کافی نمی‌رسد.

مریم، کودک غزه‌ای، یکی دیگر از کودکانی است که گرفتار این بیماری‌های پوستی شده است. در عکسی که قبل از شروع جنگ غزه گرفته شده است، مریم پنج ساله با لباس قرمز روشن لبخند می‌زند.

اما اکنون بدن لاغر او پر از گال و زخم است و از پسوریازیس مشکوک شدید رنج می‌برد که به دلیل شرایط رقت بار غزه تشدید شده است.

وضعیت مریم بسیار دردناک و ناراحت کننده است زیرا سعی می‌کند زخم های خود را بخراشد.

در غزه، «دینا المبیض» در حالی که بیرون چادر خود چمباتمه زده است، برای خانواده‌اش بر روی آتشی که با ضایعات پلاستیکی روشن شده است، غذا می‌پزد. پسر خردسال او، فایز، در حال بهبودی از عفونت پوستی است که بدن لاغرش را آکنده از آبله کرده است.

دینا می‌گوید: من نمی‌توانم آنچه را که برای پسرم اتفاق می‌افتد تحمل کنم. برای او خیلی گریه کردم، زیرا زخم‌های زیادی روی بدنش است و بوی بدنش شبیه بوی اجساد است و مگس‌ها او را رها نمی‌کنند.

عکسی از فایز که یک روز قبل از شروع جنگ گرفته شده است، کودکی شاد را در حال نوشیدن آب میوه نشان می‌دهد. زندگی قدیمی که بازگشت به آن غیرممکن به نظر می‌رسد.

دینا می‌گوید: تمام امیدم این است که پسرم سلامتی خود را به دست آورد و من دوباره در مکانی تمیز زندگی کنم.

رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه آغاز کرد که تاکنون ده‌ها هزار شهید و مجروح برجای گذاشته است و به آوارگی اکثر مردم غزه منجر شده است. رژیم صهیونیستی حتی چادرهای آوارگان را نیز هدف قرار می‌دهد و با دستورات مکرر تخلیه مناطق غزه بر رنج و مشکلات آن‌ها می‌افزاید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha