• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062515570
  • خبرنگار : 71496

یورش شهرک‌نشین‌ها به مناطقی در الخلیل و روستایی در رام‌الله

یورش شهرک‌نشین‌ها به مناطقی در الخلیل و روستایی در رام‌الله

در یورش شهرک‌نشین‌های صهیونیست به برخی مناطق شهر الخلیل در کرانه باختری، یک زن باردار فسلطینی فرزند خود را از دست داد. همچنین تعداد دیگری از این شهرک‌نشین‌ها با حمایت ارتش رژیم صهیونیستی، به سمت خانه‌های شهروندان فلسطینی در روستایی در شمال غرب رام‌الله تیراندازی کردند.

به گزارش ایسنا، حمله شهرک‌نشین‌های تندرو صهیونیست به خانه‌های شهروندان فلسطینی در محله‌های جبر، السلایمه، واد الحصین و الرأس در شهر الخلیل موجب سقط جنین یک زن فلسطینی و نگرانی ساکنان این مناطق شد.

یکی از فلسطینی‌هایی که خانه‌اش مورد هجوم قرار گرفت، به خبرگزاری «معا» فلسطین گفت در حمله شهرک‌نشین‌ها به منزل نضال الجعبری، همسر باردار او جنین خود را از دست داد و فورا به بیمارستان منتقل شد.

«عارف جابر» از فعالان جمعیت مدافع حقوق بشر که در الخلیل سکونت دارد، اظهار کرد: شهرک‌نشین‌ها با حمایت سربازان ارتش اشغالگر به سمت خانه‌ها سنگ پرتاب کرده و الفاظ رکیک و نژادپرستانه‌ای را علیه ساکنان به زبان آوردند.

یکی از ساکنان این منطقه نیز گفت: شهرک‌نشین‌ها در چند روز گذشته یورش‌های خود به خانه‌های شهروندان را که معمولا بعد از نیمه شب آغاز می‌شود، تشدید کردند.

همچنین ده‌ها تن از این شهرک‌نشین‌ها شامگاه شنبه به روستای «ام صفا» در شمال غرب رام‌الله یورش برده و با گلوله‌های جنگی به سمت خانه‌های شهروندان شلیک کردند.

«مروان صباح» رئیس شورای این روستا اظهار کرد: ده‌ها شهرک‌نشین که در منطقه جبل الراس مستقر هستند، به روستا یورش آورده و با حمایت ارتش اشغالگر، به سمت خانه‌های شهروندان، گلوله‌های جنگی شلیک کردند.

او در ادامه گفت: در هفته‌های گذشته اشغالگران و شهرک‌نشین‌ها عملیات تخریب گسترده‌ای را در منطقه جبل الرأس و ارتفاعات «ابو طنطور» آغاز کردند. از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه، حملات اشغالگران به منطقه افزایش شدیدی داشته و آنها به زمین‌های کشاورزی آسیب زده و اخطاریه‌هایی را درباره تخریب خانه‌ها و تصرف اراضی شهروندان توزیع می‌کنند.

شهرک‌نشین‌های تندرو صهیونیست ژوئن سال گذشته میلادی نیز به روستای ام صفا حمله کرده و با حمایت ارتش رژیم صهیونیستی، تعدادی از خانه‌ها و خودروهای شهروندان را آتش‌ زدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha