• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403062515567
  • خبرنگار : 30057

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه:

با ایجاد هم‌افزایی از پراکنده‌کاری در نمایشگاه جیتکس جلوگیری شود

با ایجاد هم‌افزایی از پراکنده‌کاری در نمایشگاه جیتکس جلوگیری شود

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه با اشاره به حضور ایران در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۴ دبی، گفت: وجود تعداد قابل توجهی از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و فناوری در کشور می‌طلبد تا با اقدامی هماهنگ، با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط، همگرایی صورت گیرد تا از پراکنده‌کاری در نمایشگاه جیتکس جلوگیری شود و دو رویداد روز ایران برگزار نشود.

به گزارش ایسنا، امیرحسین میرآبادی در همایش معرفی پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی جیتکس دبی که صبح امروز در خانه نوآوری ایران در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، این نمایشگاه را یکی از بزرگترین و فراگیرترین نمایشگاه‌ها در حوزه فناوری توصیف کرد و افزود: پوشش این نمایشگاه برای شرکت‌ها از استارتاپی تا شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه‌های فناوری چون سخت‌افزار و نرم‌افزار، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در این دوره از نمایشگاه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، شرکت‌ها حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند، یادآور شد: آنچه که فعالیت در این حوزه را سخت می‌کند، گستردگی مخاطبان است، ما در معاونت علمی با مخاطبان متعددی مواجهیم که حوزه‌های فعالیت آنها با ماموریت‌های جیتکس مرتبط است و جلسه امروز نشست مهمی است تا نظرات همه شرکت‌ها مطرح شود تا به صورت هم‌افزا در این رویداد شرکت کنیم.

میرآبادی خاطر نشان کرد: در این راستا ما در سازمان توسعه همکاری‌های علمی و بین‌المللی حمایت حداکثری را داریم تا رویداد مؤثری را در جیتکس ایجاد کنیم، ولی در این میان باید به دنبال بهره برداری حداکثری از ظرفیت‌های جیتکس باشیم.

رئیس سازمان همکاری‌های علمی و فناوری خاطر نشان کرد: یکی از رویکردهای شرکت‌های دانش‌بنیان، حضور شرکت‌های دانش بنیان در بازارهای بین‌المللی است و با توجه به توفیقاتی که این شرکت‌ها در حوزه صادرات به دست آورده‌اند، نشان از ظرفیت بالای کشور در این حوزه است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه جیتکس حوزه جذاب برای همه کشورها است، یادآور شد: وجود تعداد قابل توجهی از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و فناور در کشور می‌طلبد تا با اقدامی هماهنگ، با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط، همگرایی صورت گیرد تا از پراکنده‌کاری در نمایشگاه جیتکس جلوگیری شود و دو رویداد روز ایران برگزار نشود.

میرآبادی با اشاره به برپایی پاویون ایران در نمایشگاه بین‌المللی جیتکس ۲۰۲۴ در دبی امارات، اظهار کرد: پاویون ایران در میان کشورهای اثرگذار است و این فرصت خوبی برای توسعه تعاملات بین‌المللی است و امیدوارم با توسعه این اقدامات روز به روز شاهد رشد صادرات کشور باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha