• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403062515555
  • خبرنگار : 30147

شهردار شهر کندر:

شهر خوب صرفاً با پول ساخته نمی‌شود

شهر خوب صرفاً با پول ساخته نمی‌شود

ایسنا/خراسان رضوی شهردار شهر کندر گفت: شهر خوب نه صرفاً با پول و اعتبار که با ارتقاء فرهنگ، هویت و مشارکت ساخته می‌شود.

علی نصرتی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شهرداری کندر از ابتدای سال ۱۴۰۱ با مشارکت شهروندان، معتمدین، اعضای شورای شهر و همکاران شهرداری اقدام به شناسایی موضوعات محوری و مهم‌ترین مسائل شهر کندر و اولویت‌بندی آنها نیز کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری کندر بر این اساس اقدام به تدوین برنامه چهارساله کرد، افزود: آسفالت و کف سازی معابر خاکی مهم‌ترین مسئله‌ای بود که از همان ابتدا در اولویت برنامه اقدام توسعه شهری کندر قرار گرفت.

شهردار شهر کندر بیان کرد: گرچه مساحت معابر خاکی شهر کندر ابتدای سال ۱۴۰۱ برابر با ۱۹۲هزار و ۵۰۰ مترمربع بود، اما طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و چند ماهه اول سال جاری شهرداری کندر با مشارکت مردم بالغ‌بر ۸۵ هزار مترمربع از این معابر را تایل فرش و آسفالت کرد.

وی با اشاره به اینکه طی برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۴ جشن اتمام معابر خاکی شهر کندر را خواهیم گرفت، خاطرنشان کرد: تأمین و افزایش سرانه‌های خدمات شهری از قبیل فضای سبز، کاربری‌های فرهنگی، آموزش و بهداشتی و ورزشی اولویت دیگر است.

نصرتی بیان کرد: در این راستا تاکنون شهرداری اقدام به احداث چهار پارک محله‌ای و شروع عملیات اجرایی پارک بزرگ ورودی شهر کندر به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع کرده است.

وی گفت: اجرای مشارکتی چمن مصنوعی شهر کندر، تأمین فضای ورزشی مخصوص بانوان با مشارکت یکی از خیرین و اهدای زمین برای ساخت سالن ورزشی بانوان از اقدامات انجام شده در حوزه ورزشی بوده که انشاالله به زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

نصرتی تأمین سرانه‌های آموزشی و بهداشتی و فضای سبز در محدوده طرح نهضت ملی مسکن شهر کندر را در افزایش سرانه‌ها بسیار حائز اهمیت دانست.

شهر خوب صرفاً با پول ساخته نمی‌شود

وی با بیان اینکه در حوزه شهرسازی و توسعه آینده شهر اقدامات مهمی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: افزایش محدوده پروژه نهضت ملی مسکن به ۵۰ هکتار با ۱۰۹۸ قطعه ویلایی که حدود یک سوم آن به متقاضیان مسکن واگذار شده در حال ساخت است.

شهردار کندر با اشاره به اینکه آماده‌سازی معابر و خدمات آب، برق و گاز و... پروژه نهضت ملی مسکن کندر نیز توسط شهرداری و ادارات خدماتی در حال انجام است، اظهار کرد: از مزایای اخذ مصوبه محدوده بازآفرینی و بافت فرسوده شهر کندر به مساحت ۷۳ هکتار استفاده از تسهیلات نوسازی خانه‌های فرسوده، تسهیل فرآیند اخذ سند و مشوق‌های نوسازی است.

وی گفت: اخذ مصوبه میدان ورودی شهر کندر بر روی جاده اصلی که منجر به اختصاص اعتبار ۲۲ میلیاردی دوبانده شدن جاده اصلی توسط اداره راه و شهرسازی شده و ساخت آن در هفته دولت شروع شد و همچنین اتصال طرح نهضت ملی مسکن به جاده اصلی از مزایای آن محسوب می‌شود. این پروژه به صورت مشارکتی توسط شهرداری از محل منابع داخلی و اداره راهداری در حال اجرا است.

نصرتی طراحی و اجرای میدان شهدای گمنام با اعتباری معادل ۱.۵ میلیارد تومان و مشارکت دفتر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس به عنوان یک فضای چندمنظوره اجتماعی و فرهنگی، تملک و تغییر کاربری حوض چهل پایه توسط شهرداری و تهیه طرح احیاء و مرمت آن و اخذ مصوبه اداره کل میراث فرهنگی استان تحت عنوان طرح پلازای شهری (میدان گاه شهری) میدان مرکزی شهر کندر و تهیه طرح تدقیق معابر و محدوده شهر کندر با هدف کاهش زمان پاسخگویی و صدور مجوزات شهروندان از دیگر اقدامات است.

وی همچنین اجرای طرح کلید به کلید توسط اداره بازآفرینی استان برای تسریع در نوسازی بافت شهری را از دیگر مزایای اخذ مصوبه محدوده بازآفرینی شهر کندر دانست و گفت: اجرای ممیزی املاک شهر کندر و راه‌اندازی سیستم یکپارچه شهرسازی با هدف ساماندهی وضعیت املاک و اراضی در محدوده شهر کندر از دیگر اقدامات شهرداری برای ارتقاء سطح برخورداری از خدمات شهری برون‌سپاری واحد فضای سبز به بخش خصوصی و برنامه‌ریزی در راستای برون‌سپاری بخش‌های جمع‌آوری زباله، رفت و روب و نظافت شهر است.

شهر خوب صرفاً با پول ساخته نمی‌شود

شهردار کندر گفت: در سال جاری پس از گذشت بیش از یک سال پیگیری مجوز حفر چاه آب فضای سبز اخذ و تأسیسات آن خریداری شده است و تا پایان تابستان عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی در پایان افزود: شهر خوب نه صرفاً با پول و اعتبار که با ارتقاء فرهنگ، هویت و مشارکت ساخته می‌شود.

شهر کندر مرکز بخش ششطراز خلیل آباد، ۷۵۰۰ نفر جمعیت دارد.

شهرستان خلیل آباد با ۶۰ هزار نفر جمعیت و ۱۱۲۰ کیلومتر مربع وسعت، ۲ شهر خلیل آباد و «کندر» و ۲۴ روستای دارای دهیاری در فاصله ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد. ۳۳ هزار نفر از جمعیت این شهرستان در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha