• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403062515535
  • خبرنگار : 50037

مدیرکل غله استان:

بیش از ۸ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران همدانی پرداخت شد

بیش از ۸ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران همدانی پرداخت شد

ایسنا/همدان مدیرکل غله‌و خدمات بازرگانی استان همدان از پرداخت هشت میلیارد و ۱۳ میلیون تومان از مطالبات گندمکاران این استان خبر داد.

سید حسین خوانساری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به پرداخت مرحله پنجم از مطالبات گندمکاران این استان در شب گذشته،اظهار کرد:با واریز شب گذشته یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان دیگر از مطالبات کشاورزان گندمکار استان همدان مجموع پرداختی به کشاورزان به هشت میلیارد و ۱۳ میلیون تومان رسیده و معادل ۶۴ درصد از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شد.

وی افزود: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون ۷۰۶ هزار تن گندم به ارزش ۱۲ میلیارد و ۴۲۴ میلیارد تومان از کشاورزان استان همدان خریداری شده که با پرداخت بخشی از مطالبات، بر همین اساس چهار میلیارد و ۴۱۱ میلیون تومان آن در صف پرداخت است و این میزان از مطالبات آنان نیز بر اساس صف کشوری تحویل محصول‌ پرداخت خواهد شد و روند پرداخت همچنان ادامه خواهد داشت.

خوانساری تصریح کرد: از ۷۰۶ تُن گندم مازاد خرید تضمینی سطح استان، مقدار خرید گندم به تفکیک توسط مراکز دولتی ۴۷ هزار و ۲۸۸ تُن، خرید گندم توسط سیلوهای بخش خصوصی ۲۳۰هزار و ۴۰۴ تن، توسط مباشر تعاونی‌های روستایی ۴۰۶ هزار و ۳۷۰ تُن و توسط کارخانجات آرد ۲۱هزار و ۶۶۲ تُن بوده است.

خوانساری با بیان اینکه شهرستان کبودرآهنگ با تحویل ۱۶۹هزار ۶۶۸ تُن گندم بیشترین و شهرستان تویسرکان با ۱۴هزار و ۵۳۱ تن گندم کمترین و پایین‌ترین گندم تحویلی به مراکز خرید تضمینی گندم را تا ۲۵ شهریور ماه داشته‌اند، تصریح کرد: طی هفتم تیرماه تا ۲۵ شهریور ماه علاوه بر شهرستان‌های کبودرآهنگ و تویسرکان شهرستان‌های همدان ۵۸ هزار ۷۳۵ تُن، ملایر ۵۹ هزار و ۸۸۴تُن، نهاوند ۶۹هزار ۷۷۷تُن، اسدآباد ۶۵ هزار و ۳۷۱ تُن، رزن ۱۵۰هزار و ۳۸۲ تُن،  فامنین ۳۰ هزار و ۱۱۱تن، بهار ۴۱ هزار و ۲۴۹ تن، درگزین ۴۶ هزار و ۱۷ تُن به تفکیک دارای تحویل گندم مازاد توسط کشاورزان به مراکز خرید تضمینی گندم بوده‌اند.

وی یاد آور شد:با توجه به رو به اتمام بودن برداشت گندم از سطح مزارع و گندمزارهای استان و کاهش حجم تحویلی گندم به مراکز خرید، خرید گندم تضمینی بخش خصوصی، کارخانجات و تعاون روستایی استان از چندی پیش بسته شد اما خرید گندم از گندمکاران و کشاورزان همدانی توسط مراکز دولتی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۵ ۱۳:۲۳

سلام وقت بخیر بقیه مطالبات کشاورزان. عزیز و زحمتکش کی پرداخت می شود