• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403062515531
  • خبرنگار : 50455

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم خبرداد؛

سنجش سلامت بیش از ۲۶ هزار نوآموز در قم/ جاماندگان تا ۲۸ شهریورماه فرصت دارند

سنجش سلامت بیش از ۲۶ هزار نوآموز در قم/ جاماندگان تا ۲۸ شهریورماه فرصت دارند

ایسنا/قم نوآموزان بدو ورود به دبستان جامانده‌ از سنجش که به هر دلیلی به مراکز مراجعه نکرده‌اند تا چهارشنبه ٢٨ شهریورماه فرصت دارند و به گفته‌ رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم تاکنون ۲۶ هزار و ۹۲۹ نوآموز مورد ارزیابی و سنجش سلامت قرار گرفتند.

اصغر محمودی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: تاکنون ۲۶ هزار و ۹۲۹ نوآموز مورد ارزیابی و سنجش سلامت قرار گرفتند؛ این در حالی است که جمعیت نوآموزان برای سال تحصیلی با احتساب اتباع ۲۸ هزار نفر است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم با بیان اینکه در حال حاضر ۸ پایگاه سنجش سلامت در سطح استان فعال است، گفت: نوآموزان بدو ورود به دبستان جامانده‌ از سنجش که به هر دلیلی به مراکز مراجعه نکرده‌اند تا چهارشنبه ٢٨ شهریورماه فرصت دارند.

وی افزود: والدین می‌توانند با مراجعه به سایت my.medu.ir درگاه پنجره واحد خدمات یکپارچه الکترونیک وزارت آموزش و سامانه یکپارچه رشد و تربیت (سامانه سیرت) نسبت به نوبت‌گیری سنجش بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی اقدام کنند.

محمودی تصریح کرد: به طور متوسط سالانه ۱۵۰۰ نفر از نوآموزان پس از ارزیابی به مراکز جامع آموزش و توانبخشی ارجاع داده می‌شوند؛ امسال تاکنون ۹۰ نفر دانش‌آموز با نیازهای ویژه (آسیب شنوایی، بینایی، اتیسم، معلولیت جسمی- حرکتی و کم توان ذهنی) جهت ثبت‌نام در مدارس استثنایی شناسایی شدند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه سنجش بدو ورود الزام و پیش زمینه همه فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در مدارس است تقاضا داریم که والدین هر چه سریع تر نسبت به نوبت گیری اقدام کنند؛ زیرا سایر فرآیندهای ثبت نام در مدارس و ثبت سفارش کتب درسی نیز سلسله وار به هم پیوسته هستند و قطعاً تاخیر در سنجش سلامت مشکلاتی را برای خانواده‌ها و مجموعه آموزش و پرورش ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha