• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403062515405
  • خبرنگار : 50622

رئیس اتحادیه نوشت‌افزار کرج:

کیفیت بسیاری از نوشت‌افزارهای ایرانی از لوازم‌التحریر خارجی بیشتر است

کیفیت بسیاری از نوشت‌افزارهای ایرانی از لوازم‌التحریر خارجی بیشتر است

ایسنا/البرز رئیس اتحادیه ناشران، کتاب فروشان و نوشت افزار کرج گفت: دقت و کیفیت در تولید نوشت‌افزار ایرانی افزایش یافته با محصولات خارجی رقابت می‌کند.

داوود توانگر در گفت و گو با ایسنا درباره کیفیت لوازم التحریر تولید داخل گفت: در سال‌های اخیر به دلیل اینکه محصولات داخلی با دقت و کیفیت بیشتری تولید و به بازار عرضه شده‌اند، از این رو رقابت با محصولات خارجی بسیار تنگاتنگ بوده و حتی اجناس داخلی در بسیاری از موارد از اجناس خارجی پیشی گرفته‌اند.

وی افزود: در این بین متاسفانه اجناس خارجی به خاطر استفاده از عکس‌های شخصیت‌های کارتونی و رایانه‌ای و رنگ و لعاب خاصی که در طراحی آن وجود دارد، تا حدودی ذهن دانش آموزان را درگیر و جذب خود کرده ‌است.

 رئیس اتحادیه ناشران، کتاب فروشان و نوشت افزار کرج در ادامه بیان کرد: ولی شاهد هستیم که با بالارفتن کیفیت محصولات داخلی و نیز قیمت به مراتب پایین‌تر اجناس ایرانی، توجه اولیا و دانش آموزان به این بخش از بازار بیشتر شده و خرید تولیدات ایرانی مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است‌.

وی در ادامه درباره معضل دستفروشان گفت: یکی از مهمترین گله‌مندی‌های صنف ما این است که در بهترین بازار فصلی فروش لوازم التحریر و ایام رونق کسب و کار، دستفروشان و حتی افرادی که مرتبط با این صنف نیستند، بخشی از بازار فروش لوازم التحریر را در سطح شهر به دست می‌گیرند.

رئیس اتحادیه ناشران، کتاب فروشان و نوشت افزار کرج یادآورشد: این در حالی است که در خصوص دستفروشی، عرضه اجناس بی‌کیفیت و غیر بهداشتی مطرح می‌شود و طبق هشدارها، گاها استفاده از برخی از این کالاها توسط دانش آموزان می‌تواند آسیب‌ها و امراض خطرناکی در پی داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه ارگان‌های ذیربط علی رغم انتقال مشکلات و پیگیری‌های انجام شده، اقدام موثری در این زمینه انجام نداده‌اند.‌ درکنار این مشکلات توزیع اجباری لوازم التحریر، خدمات منگنه و فنری کتاب در مدارس هم در این ایام گریبانگیر این صنف است.

توانگر بیان کرد: علی رغم اینکه توزیع کتاب درسی با استناد به قانون حق مسلم فروشندگان کتاب است، اما این کار به آموزش و پرورش محول شده و نتیجه اقدامات مذکور ورشکستگی بخشی از فعالان این صنف خواهد بود.

وی عنوان کرد : درحال حاضر حدود هزار واحد صنفی مجوز دار در این اتحادیه فعالیت می‌کنند که به تناسب رسته‌های مرتبط با شروع مدارس حدود ۵۵۰ واحد صنفی مجوزدار در حوزه خرده فروشی لوازم التحریر، ۱۱۵ واحد در بخش خرده فروشی کتاب وحدود ۳۸۵ واحد صنفی در رسته‌های خدماتی و تولیدی بازی‌های فکری فعالیت دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha