• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403062515396
  • خبرنگار : 50037

فرماندار:

بهبود رفع تنش آبی در روستاهای رزن در حال نمایان شدن است

بهبود رفع تنش آبی در روستاهای رزن در حال نمایان شدن است

ایسنا/همدان فرماندار رزن با بیان اینکه در سال‌های اخیر، موضوع تأمین آب شرب سالم و بهداشتی برای روستاها به یکی از چالش‌های اساسی در شهرستان رزن تبدیل شده بود، گفت: فرمانداری شهرستان با هدف رفع تنش آبی و بهبود وضعیت آب شرب روستاها، اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده که نتایج آن به تدریج در حال نمایان شدن است.

علی اصغر غفاری آثار  در گفت‌وگو با ایسنا پیرامون اقدامات این فرمانداری در حوزه آبرسانی، اظهار کرد: با همکاری دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای وهنده و همچنین مجموعه آبفا، پس از پیگیری های فراوان و تامین اعتبار با لایروبی چاه های قدیمی مشکل آب این روستا مرتفع شد.

علی اصغر غفاری آثار با اشاره به احداث مخزن روستای سورتجین افزود: توانستیم با پیگیری و همراهی خیرین این روستا مخزن آب شرب را در روستای سورتجین عملیاتی کنیم و از محل اعتبارات مناطق محروم مقرر شد تا خط انتقال آب و برق روستای سورتجین توسط قرارگاه سازندگی اجرایی و احداث شود.

فرماندار رزن ادامه داد: شکستگی مسیر خط انتقال آب از روستای جربانلو به لاله‌دان به طور کامل مرتفع شده و دیگر مشکلی در انتقال آب به روستای لاله دان وجود نداشته و وضعیت آب شرب این روستا به پایداری رسیده است.

غفاری‌آثار ضمن تقدیر از مدیرعامل آبفا استان و شهرستان و تقدیر از حمایت های استاندار تصریح کرد: تامین چاه آب شرب و حفاری مسیر هفت کیلومتری روستای قراکند با خودیاری شورا و دهیار روستا انجام گرفته  و با اختصاص اعتباری افزون بر دو میلیارد تومان لوله خط انتقال آب این روستا تامین شد.

وی گفت: هزینه خط انتقال آب و برق این روستا نیز توسط خیرین و فرمانداری تامین شده  ضمن اینکه تجهیز چاه نیز توسط آبفا انجام گرفت و توانستیم مشکل و چالش آب روستای قراکند را به وضعیت مطلوبی برسانیم‌.

فرماندار رزن در ادامه به خط انتقال آب روستای خورونده اشاره کرد و یادآور شد: به دلیل فرسودگی خط انتقال آب این روستا و شکستگی مکرر و پر تعداد لوله ها متاسفانه با قطعی‌های زیاد مواجه شده بودیم که این امر موجب ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم منطقه شده بود.

وی افزود: در این راستا با پیگیری‌های فراوان، تامین لوله توسط خیرین و آبفا انجام گرفت و حفاری مسیر با همکاری بخشداری و خیرین روستا به طول ۲۳۰۰ متر خط انتقال آب با لوله‌های ۳۱۵، مشکل آب ۱۳ روستا مرتفع شد.

غفاری آثار تاکید کرد: چاه جدیدی برای روستاهای اورته قمیش، چهاربلاغ و قلعه جوق‌زمانی، توسط خیرین حفاری شده است و آبدهی بسیار مطلوبی دارد که با تامین اعتبار خط انتقال آب نیز در حال حفاری بوده و پروژه فعال است.

وی بیان کرد: این پروژه طی روزهای آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و خواهیم  توانست آب روستاهای شهرستان را به وضعیت مطلوب و پایداری برسانیم.

غفاری آثار اضافه کرد: در مجموع، اقدامات فرمانداری رزن در رفع تنش آبی روستاها نشان‌دهنده عزم جدی مسئولان برای حل مشکلات زیرساختی و تأمین نیازهای اساسی مردم است و با ادامه این روند و تقویت همکاری‌های محلی، می‌توان به آینده‌ای روشن‌تر برای تأمین آب شرب در این شهرستان امیدوار بود.

‌انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha