• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403062515350
  • خبرنگار : 71967

افشاگری تازه از ولخرجی‌های رئیس سابق دانشگاه فلوریدا

افشاگری تازه از ولخرجی‌های رئیس سابق دانشگاه فلوریدا

حاشیه‌های مربوط به بن ساس، رئیس سابق دانشگاه فلوریدا تمامی ندارد و به تازگی افشاگری در مورد ولخرجی‌های او در یک سال مدیریتش بر این دانشگاه منتشر شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، یک سرویس خبری دانشجویی اعلام کرد که ساس در زمان تصدی‌گری ریاست دانشگاه فلوریدا برای برگزاری مراسم‌های مجلل و فعالیت‌های اجتماعی عجیب و غریب حدود ۱.۳ میلیون دلار هزینه کرده است. بنا به اعلام دانشکده روزنامه‌نگاری و ارتباطات دانشگاه فلوریدا، این مبلغ تقریبا دو برابر هزینه‌های رئیس قبلی این دانشگاه یعنی کنت فوکس بوده است.

ساس که سناتور سابق ایالات متحده در ایالت نبراسکا بود، اواخر ماه ژوئیه به دلیل بیماری همسرش از سمت خود استعفا داد. گفته می‌شود او قصد دارد به عنوان استاد در این دانشگاه تدریس کند. چند هفته پیش نیز اعلام شده بود که ساس به عنوان رئیس دانشگاه به شش کارمند و دو مقام جمهوری‌خواه سابق، مشاغلی داده است که حقوق‌شان بیشتر از حد معمول بوده است. همچنین این افراد در محل دانشگاه حضور نداشتند و از کیلومترها دورتر این پست‌ها را در اختیار داشتند.

گفتنی است رقمی که تازه افشا شده، غیر از هزینه‌های یک ساله دفتر ساس بوده است. بنا به اعلام منابع رسمی، دفتر او در یک سال فعالیتش نزدیک به ۱۷ میلیون دلار خرج کرد و این در حالی است که هزینه دفتر فوکس در سال آخر فعالیتش حدود ۵.۶ میلیون دلار بود.

با استناد به هزینه های پذیرایی که در اسناد عمومی فلوریدا به دست آمده است، در ماه دسامبر سال گذشته، ساس میزبان یک مهمانی ۱۷۶ هزار دلاری برای حدود ۲۰۰ مهمان بود. هزینه نوشیدنی‌های این مهمانی نزدیک به ۷ هزار دلار اعلام شده بود.

در این میان هنوز مشخص نیست که دانشگاه هزینه تمام اقلام موجود در برگه‌های پذیرایی ساس را با استفاده دلار مالیات‌دهندگان پرداخت کرده یا کمک‌های اهدایی. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha