• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403062515311
  • خبرنگار : 50175

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان خبر داد:

شناسایی بیش از ۸۰ درصد کودکان بازمانده از تحصیل بروجرد

شناسایی بیش از ۸۰ درصد کودکان بازمانده از تحصیل بروجرد

ایسنا/لرستان مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد از شناسایی بیش از ۸۰ درصد کودکان بازمانده از تحصیل در شهرستان خبر داد.

نریمان سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آزمون المپیادهای علمی کشور در دو مرحله کشوری برگزار و رتبه نخست استان به جهت پذیرش و سهم ۴۵ درصدی کل استان در پذیرش مرحله نخست کسب شد.

وی با بیان ارتقاء ۴ پله‌ای معدل کتبی نهایی و کسب جایگاه سوم در استان، خاطرنشان کرد: کارگاه بررسی کتب قرآن، فارسی، ریاضی و علوم با حضور مؤلفین کتب نباتی، دکتر قاسم‌زاده، دکتر داوودی و دکتر حذرخانی نیز برگزار شده است.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد اضافه کرد: کسب هفت مقام اول استانی در جشنواره خوارزمی و راه یافتن به مرحله کشوری و طرح بازدید از مراکز فنی حرفه‌ای توسط دانش‌آموزان پایه نهم جهت آشنایی کامل با رشته‌های فنی حرفه‌ای و کارودانش نیز انجام شده است.

سبحانی‌نیا بیان کرد: همچنین طرح تجربه گردانی مدیران جهت تبادل تجربیات مدیران مدارس خاص و مدارس عادی با هم و استفاده از این تجربیات در پیشبرد اهداف مدرسه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه دو مرحله آزمون پیشرفت تحصیلی برگزار شده است، ادامه داد: طرح تجزیه و تحلیل امتحانات دی‌ماه و تشکیل جلسات متعدد با مدیران مدارس در جهت بهبود روند آموزش و افزایش کیفیت اجرا شده است.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد تصریح کرد: طرح شهید محمودوند و پیگیری دانش آموزان بازمانده از تحصیل مقطع متوسطه اول و تلاش برای جذب حداکثری دانش آموزان برای ادامه تحصیل اجرا شده است.

سبحانی‌نیا با بیان اینکه مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شده است، افزود: ۳۰ درصد نتایج کنکور سراسری نسبت به سال گذشته و برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان کنکور با حضور مسئولین استانی و شهرستانی ارتقا یافته است.

وی اظهار کرد: اردوی مطالعاتی در ایام نوروز به دو صورت اعتکاف علمی و تشکیل کلاس با دبیران باتجربه جهت جمع‌بندی و رفع اشکال برگزار و ۷۱ نفر از دانش آموزان در مرحله اول المپیادهای علمی کشوری پذیرفته شده‌اند.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد با بیان اینکه مجوز راه‌اندازی رشته تربیت‌بدنی برای اولین بار در شهرستان بروجرد اخذ شده است، تصریح کرد: ثبت‌نام دانش آموزان ورودی به هنرستان‌ها و جذب ۶ درصدی ورودی پایه دهم از ۳۳ درصد به ۳۹ درصد در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ افزایش یافته است.

سبحانی‌نیا اضافه کرد: طرح آموزش همراه تولید در سطح ۵ هنرستان و راه‌اندازی مرکز تعویض‌روغنی و تعمیر ماشین در هنرستان علم و صنعت اجرا و تعداد هنرستان‌های پسرانه از طریق راه‌اندازی و تا سیس هنرستان فنی حرفه‌ای احسان مطیعی و ایجاد رشته تأسیسات مکانیکی (فنی و حرفه‌ای) در این هنرستان برای اولین بار در بروجرد انجام شده است.

وی بیان کرد: هنرستان‌های دخترانه از طریق راه‌اندازی و تأسیس هنرستان فنی حرفه‌ای حجاب و ایجاد رشته فتوگرافیک در این هنرستان برای اولین بار در بروجرد افزایش یافته است.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد ادامه داد: کسب ۴ عنوان رتبه برتر استانی المپیاد شایستگی محور و کسب رتبه سوم استان در کلیه رشته‌ها و مناطق و شرکت در اولین رویداد ملی الف-تا در تهران و پیگیری و دریافت تجهیزات هنرستانی با ارزش تقریبی ۳.۵ میلیارد تومان از دیگر اقدامات انجام شده است.

سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: رتبه دوم کشوری جشنواره پداگوژی محور دست سازه توسط احسان سعیدی نژاد سرگروه درس علوم تجربی متوسطه اول و عنوان ۲ مدیر نمونه استانی و ۲ معلم نمونه استانی سال ۱۴۰۲ کسب شده است.

وی اضافه کرد: عنوان واحد پژوهشی برتر از بین ادارات آموزش و پرورش استان لرستان در سال ۱۴۰۲، ۱۳ عنوان اقدام پژوه منتخب مرحله استانی از بین ۳۰ برگزیده استانی در سال ۱۴۰۲، عنوان تنها اقدام پژوه و اقدام پژوهی برگزیده مرحله کشوری خانم زهرا یاراحمدی در سال ۱۴۰۲، بالاترین آمار ارسالی گزارشات اقدام پژوهی در سال ۱۴۰۲ با بیش از ۵۳۰ اثر ارسالی به دبیرخانه معلم پژوهنده شهرستان و بالاترین آمار ارسالی گزارشات اقدام پژوهی در سال ۱۴۰۳ با بیش از ۶۸۳ اثر ارسالی به دبیرخانه معلم پژوهنده شهرستان کسب شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha