• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403062415255
  • خبرنگار : 50549

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد

تأثیرگذاری عمیق قرآن در جامعه با پیوند فعالیت‌ها به هنر

تأثیرگذاری عمیق قرآن در جامعه با پیوند فعالیت‌ها به هنر

ایسنا/خراسان رضوی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما باید هر چه بیشتر قرآن را با فعالیت‌های هنری گره بزنیم؛ چراکه این پیوند می‌تواند تاثیرات عمیق‌تری در جامعه داشته باشد و فرهنگ قرآنی را به صورت شکیل، زیباتر و جذاب‌تر به مردم بشناساند.

شبیر فیروزیان ۲۴ شهریور، در  اختتامیه ششمین جشنواره ملی «باران وحی» در مجتمع شهدای سلامت مشهد اظهار کرد: با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی، فعالیت‌های قرآنی باید در صدر اولویت‌های فرهنگی کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به مهجوریت فعالیت‌های قرآنی در کشور اضافه کرد: یکی از دلایل این کم‌توجهی شاید این باشد که فعالیت‌های قرآنی به عنوان یک فعالیت راهبردی مهم تلقی نمی‌شود؛ این در حالیست که رهبر انقلاب بر رویکرد راهبردی فعالیت‌های قرآنی تأکید فراوان دارند.

فیروزیان ادامه داد: تاکیدات رهبری نشان می‌دهد که اساس کار قرآنی یک امر راهبردی و مهم است و اگر مدیران فرهنگی این را درک کنند، بسیاری از فعالیت‌هایشان به سمت ارزش‌های قرآنی متمایل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدآفرینی قرآن در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه قرآن مملو از آیات امیدبخش است که روحیه شادمانی و امید را به مؤمنان هدیه می‌دهد. در این شرایط زمانی که جامعه به شدت نیازمند امیدبخشی است، هرگونه فعالیت قرآنی می‌تواند در این راستا موثر باشد.

فیروزیان افزود: البته برای اینکه از مزایای قرآن بهره‌مند شویم لازمه آن دوری از شیطان است و قرآن کریم به ما می‌آموزد که قبل از خواندن قرآن از شر شیطان به خدا پناه ببریم. این توصیه نه تنها برای خواندن قرآن بلکه برای تمامی لحظاتی که به دنبال بهره‌مندی از آموزه‌های قرآنی هستیم، قابل استفاده است.

وی با اشاره به حوادث این روزها در غزه گفت: یکی از عوامل ایستادگی و استقامت مثال‌زدنی مردم غزه بهره‌مندی‌ آنان از آیات قرآن است. این تجربه نشان می‌دهد که فعالیت‌های قرآنی می‌تواند تاب‌آوری اجتماعی را افزایش دهد و در سختی‌ها منبع امید و استقامت باشد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما باید هر چه بیشتر قرآن را با فعالیت‌های هنری گره بزنیم؛ چراکه این پیوند می‌تواند تاثیرات عمیق‌تری در جامعه داشته باشد و فرهنگ قرآنی را به صورت شکیل، زیباتر و جذاب‌تر به مردم بشناساند.

وی عنوان کرد: توجه به فعالیت‌های قرآنی نه تنها موجب ارتقای فرهنگی می‌شود، بلکه می‌تواند به عنوان منبعی برای امید، شادمانی و استقامت در جامعه باشد؛ لذا ضرورت دارد مدیران فرهنگی کشور با درک اهمیت راهبردی فعالیت‌های قرآنی برنامه‌ریزی‌های خود را به سمت ترویج فرهنگ قرآنی متمایل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha