• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403062415239
  • خبرنگار : 50593

عضو شورای اسلامی شهر ساری:

مردم ساری به مدیریت شهری اعتماد ندارند/۳۲۰۰نیرو مازاد در شهرداری ساری

مردم ساری به مدیریت شهری اعتماد ندارند/۳۲۰۰نیرو مازاد در شهرداری ساری

ایسنا/مازندران عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه افزایش سرمایه از ضروریات است گفت: مردم و پرسنل شهرداری به مدیریت شهری اعتماد ندارند؛ شهرداری باید با تکریم ارباب رجوع را جذب و به مشکلاتشان رسیدگی کند.

سید حسن احمدی ۲۴ شهریور در جمع خبرنگاران به تشریح فعالیت دوره ششم شورای شهر ساری پرداخت و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

وی به تشریح تاریخچه نیروگاه زباله سوز ساری از ابتدای اجرا تاکنون که حدود ۱۰ سال زمان برده است اشاره کرد و گفت: طبق قانون مکان یابی نیروگاه زباله سوز بر عهده وزارت کشور است و شهرداری متولی جمع آوری زباله است.

وی با بیان اینکه برای احداث نیروگاه زباله سوز با شرکت چینی«تی تی اس» اقدام به قرارداد مشارکتی منعقد شد تا بعد از احداث ابنیه به مدت ۷ سال این شرکت چینی بهره‌برداری نیروگاه را انجام دهد، افزو: شهرداری باید هر ماه ۴۵۰ تن زباله را به شرکت چینی بدهد.

به گفته احمدی با شرکت چینی که مجری طرح نیروگاه زباله سوز است ۳۰ میلیون دلار قرار داد بسته شده ۱۸.۵ میلیون دلار را دولت و مابقی توسط شرکت پرداخت شود، که در این بخش تاکنون ۱۱ میلیارد تومان را دولت و مابقی را شرکت پرداخت می‌کند این در حالیست که تاکنون حدود ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از هزینه ساخت ابنیه و ۱۹ درصد نصب تجهیزات انجام شده است.

احمدی تصریح کرد: از سال ۹۰  تا سال ۱۴۰۰ نیروگاه زباله سوز ۴۰ درصد پیشرفت داشت با پیگیری شورای ششم، شهرداری، فرمانداری و استاندار وقت در مدت سه سال و نیم دولت سیزدهم ۵۳ درصد پیشرفت پیدا کرد که در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت رسیده است.

عضو شورای شهر ساری با اعلام اینکه زباله  ساری به استان دیگر منتقل می‌شود و امسال حدود ۱۳۸ میلیارد تومان هزینه حمل و نقل زباله شده است، خاطرنشان کرد: همین هزینه‌ها سبب شد تا فشار زیادی به شهرداری بابت تامین حقوق پرسنل وارد شود.

۳۲۰۰ نیروی مازاد در شهرداری ساری

 احمدی با اعلام اینکه بدهکاری تامین اجتماعی و نیروهای مازاد شهرداری ساری میراثی است که از دوران شهردار وقت مهدی عبوری روی دست مدیریت شهری فعلی گذاشته شد، تصریح کرد: نیروهای مازاد در سال ۹۹ به ما تحمیل شد و بحث تعدیل هم فقط مطرح شد و به درستی به مرحله اجرا نرسید.

وی افزود: ماهانه بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان بابت نیروهای مازاد شهرداری حقوق  پرداخت می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با اعلام اینکه شهرداری ۶۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است و بحث تاخیر در پرداخت هم به این مبلغ اضافه شده است، خاطرنشان کرد: ماهانه ۱۸ میلیارد تومان بابت اجرای احکام و ۱۶ میلیارد تومان هم هزینه بیمه تامین اجتماعی هر ماهه نیروها پرداخت می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه شهرداری هر ماهه ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: تاخیر در پرداخت حقوق نیروهای شهرداری چالش جدی مدیریت شهری ساری است.

به گفته احمدی ۹۴۹ پست مدیریتی برای نیروهای رسمی در شهرداری داریم، حدود ۸۰۰  نیرو نیاز بخش خدماتی است اما ۶۰ نفر ۷۲۰ هکتار را رفت و روب می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه تا پایان شورای ششم در شهرداری تغییر نداریم، اظهار کرد: شورای ششم مستعد آبستن حوادث غیر مترقبه است.

این مسئول درباره تاسیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری ساری گفت: بیش از ۱۰ سرمایه‌گذار وارد شد اما هیچ قراردادی منعقد نشد.

احمدی افزود: مردم و پرسنل شهرداری به مدیریت شهری اعتماد ندارند؛ شهرداری باید با تکریم ارباب رجوع را جذب و به مشکلاتشان رسیدگی کند.

 وی با اشاره به این نکته که افزایش سرمایه از ضروریات است، تصریح کرد: اینکه کارمند شهرداری ساری حقوق نمی گیرد فاجعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha