• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403062415206
  • خبرنگار : 50604

آغوش باز دانشگاه‌های گلستان به روی دانشجویان/ ساخت خوابگاه متاهلی تا افزایش رشته‌های جدید

آغوش باز دانشگاه‌های گلستان به روی دانشجویان/ ساخت خوابگاه متاهلی تا افزایش رشته‌های جدید

ایسنا/گلستان دانشگاه گلستان با تمام امکانات اعم از ساخت خوابگاه‌های جدید، تجهیز خوابگاه‌های قدیمی، بهسازی فضای اموزشی و تدارک ده‌ها برنامه فرهنگی آماده استقبال از دانشجویان در سال تحصیلی جدید هستند.

استان گلستان با دارا بودن بیش از ۳۰ مرکز علمی و دانشگاه، ۲ هزار و ۵۶۲ استاد و عضو هیأت علمی و بیش از ۶۵ هزار دانشجو یکی از استان‌های غنی کشور به لحاظ فضای علمی و آموزشی است که در بسیاری از رشته‌های اعم از پزشکی، پیراپزشکی، کشاورزی، صنایع چوب و کاغذ، علوم پایه و انسانی و ده‌ها رشته دیگر در دانشگاه‌های مختلف نظیر دولتی، غیرانتفاعی، علمی کاربردی، شبانه، آزاد و پیام نور دانشجو می‌پذیرد.

دانشگاه‌های مختلف گلستان در آستانه سال جدید تحصیلی با برنامه‌های مختلف فرهنگی، تجهیز و نوسازی خوابگاه‌ها، ساماندهی وضعیت سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان آماده پذیرایی از دانشجویان هستند. 

دانشگاه فرهنگیان گلستان در تمامی حوزه‌ها آماده خدمت‌رسانی به دانشجویان است

 رئیس دانشگاه فرهنگیان گلستان با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان برای شروع سال تحصیلی جدید آماده خدمت‌رسانی در تمامی حوزه‌ها به دانشجویان است، اظهار کرد: تمامی خوابگاه‌ها و کلاس‌های درس آماده پذیرش دانشجویان برای شروع یک سال تحصیلی پربار هستند.

آغوش باز دانشگاه‌های گلستان به روی دانشجویان/ ساخت خوابگاه متاهلی تا افزایش رشته‌های جدید

 موسی کیخا با بیان اینکه از سال گذشته رشته‌های ادبیات فارسی، عربی و زبان انگلیسی به مجموعه رشته‌های دانشگاه فرهنگیان افزوده شده است، ادامه داد: در حال حاضر ۹ رشته کارشناسی اعم از امور تربیتی، علوم تربیتی، تربیت بدنی، آموزش ریاضی، ادبیات فارسی، عربی، الهیأت، مشاوره، کودکان استثنایی و زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان تدریس می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گلستان با توضیح اینکه در هر سال حدود ۶۰۰ خروجی و به همان میزان ورودیدردانشگا فرنگیان داریم، افزود: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت گرا بوده  ماموریت اصلی آن تربیت معلم و نیروی انسانی برای آموزش و پرورش است.

تجهیز هشت خوابگاه با ظرفیت ۱۷۰۰ نفر در  دانشگاه علوم پزشکی گلستان

«صادق علی عظیمی» معاون فرهنگی دانشجویی از افزایش ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی گلستان دارای ۳ هزار و ۸۰۰ دانشجو است که هرساله یک ظرفیت ۲۰ درصدی به پذیرش دانشجویان اضافه می‌شود.

آغوش باز دانشگاه‌های گلستان به روی دانشجویان/ ساخت خوابگاه متاهلی تا افزایش رشته‌های جدید

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد افزایش دانشجویان مشخص نیست، ادامه داد: طی بررسی روند هر ساله پیش‌بینی می‌شود در حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ دانشجو جدیدالورود در دانشگاه علوم پزشکی گلستان داشته باشیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه هشت خوابگاه تجهیز شده با ظرفیت هزار و ۷۰۰ نفری در اختیار دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی است، اذعان کرد: طی اعلامیه‌ای به دانشجویان این آگاهی را داده‌ایم که امسال در زمان پذیرش دانشجو هیچ تعهدی برای فراهم کردن خوابگاه نخواهیم داشت اما علی رغم اعلامیه صادر شده مسئولان دانشگاهی در تلاش هستند که ظرفیت جدیدی برای خوابگاه‌ها در نظر بگیرند و تا اواسط مهر ماه یک خوابگاه تجهیز شده به هشت خوابگاه قبل اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تغذیه یکی از دغدغه‌های مهم دانشجویان است، توضیح داد: در تمامی روزها به غیر از جمعه‌ها دانشجویان می‌توانند از خدمات تغذیه دانشگاه علوم پزشکی گلستان بهره ببرند.

سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد گلستان نیز در گفت وگو با ایسنا گفت: امسال ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر ورودی مهر و ۳ هزار و ۵۰۰ نفر ورودی بهمن در دانشگاه‌های آزاد استان هستند که در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پذیرفته شده‌اند.

۵ واحد دانشگاه آزاد گلستان در ۵۵ رشته و  ۱۳ شهرستان پذیرای دانشجویان هستند

وی با اشاره به اینکه اکنون پنج  واحد دانشگاه آزاد در گلستان وجود دارد که در ۱۳ شهر استان پردیس و واحد دارند، افزود: دانشجویان در ۵۵ رشته دکترا و بیش از ۱۰۰ رشته ارشد و کارشناسی در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند.

آغوش باز دانشگاه‌های گلستان به روی دانشجویان/ ساخت خوابگاه متاهلی تا افزایش رشته‌های جدید

طاهری رویکرد جدید دانشگاه آزاد را حرکت به سوی دانشگاه حل مسائل بیان کرد و افزود: بر این اساس هر استاد و دانشجویی که مقاله و کتاب و پایان‌نامه داشته باشد یکی از مسائل و مشکلات را مورد بررسی و کارشناسی قرار می‌دهد.

او همچنین ماموریت دانشگاه آزاد را در سال‌های اخیر تحصیل و اشتغالزایی توام دانشجویان برشمرد و افزود: در این راستا سال‌های اخیر رویدادهای مختلفی برگزار شده که رویداد صدرا مخفف صنعت، دانشگاه و راه اشتغال از جمله آن‌ها بوده است.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان ادامه داد: در سال تحصیلی جدید در مقطع دکترا ۵۵ رشته، درمقطع کارشناسی ارشد ۱۷۳ رشته در مقطع کارشناسی پیوسته ۱۷۰ رشته درمقطع کارشناسی ناپیوسته: ۱۳۷ رشته، در مقطع کاردانی ناپیوسته ۱۴۳ رشته و در مقطع کاردانی پیوسته ۱۱۳ رشته در ادانشگاه‌های آزاد گلستان تدریس می‌شود.

وی از رشته های  فیزیولوژی ورزشی و فیزیولوژی و تغذیه ورزشی  واحد گرگان،   علوم تربیتی و آموزش و پرورش ابتدایی، واحد گرگان،  مدیریت دولتی و مدیریت رفتار سازمانی واحد گرگان،  حسابرسی  واحد بندرگز،  برنامه‌ریزی آموزشی  واحد آزادشهر،  روان‌شناسی ورزشی  واحد علی آباد کتول و پرستاری کودکان واحد علی آباد کتول به عنوان گرایش‌های جدید و جابجایی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در دانشگاه‌های آزاد گلستان نام برد.

آغوش باز دانشگاه‌های گلستان به روی دانشجویان/ ساخت خوابگاه متاهلی تا افزایش رشته‌های جدید

طاهری از پیش‌بینی جذب ۱۳۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آزاد گلستان خبر داد و افزود: ریاضی کاربردی - ریاضی مالی – واحد گرگان،  مدیریت ورزشی - مدیریت رویدادها و گردشگری ورزشی واحد گنبدکاووس،  زبان و ادبیات فارسی - ادبیات تطبیقی واحد بندرگز،  مطالعات منطقه‌ای - مطالعات اروپا، واحد بندرگز،  زبان و ادبیات انگلیسی،   واحد آزادشهر،  مهندسی برق، سیستم‌های قدرت واحد آزادشهر، تکنولوژی علوم علف‌های هرز واحد آزادشهر از جمله رشته‌های جابجاشده بین واحدهای دانشگاه آزاد گلستان است.

خوابگاه‌های دانشگاه آزاد  با ظرفیت ۴۲۴ نفر ویژه دانشجویان دختر 

وی با بیان اینکه خوابگاه‌های این استان ویژه خانم‌ها است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان جهت رفاه حال دانشجویان غیر بومی در همه رشته‌ها و مقاطع برای دانشجویان غیر بومی در سه واحد گرگان، آزادشهر و علی آباد کتول خوابگاه به تعداد ۴۲۴ نفر درنظر گرفته است و درحال حاضر خوابگاه متاهلی نداریم.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان اضافه کرد: ما در دانشگاه‌های آزاد گلستان جهت تکریم هرچه بیشتر دانشجویان ضمن مرمت و بازسازی مستمر خوابگاه در طی سال بصورت ویژه نیز قبل از شروع ترم مبادرت به تعمیر، نوسازی خوابگاه دانشجویی می‌کند.

طاهری با اشاره به اینکه نظارت ویژه‏ای بر روی نحوه‎ی تهیه و پخت غذای دانشجویان دارد، گفت: جهت تکریم دانشجویان فضای بزرگ و سالمی مختص به سلف سرویس دانشجویان در نظر گرفته شده و امر نظافت، مرمت و نوسازی نیز به‌صورت ویژه پیگیری و اقدام می‌‎شود.

آغوش باز دانشگاه‌های گلستان به روی دانشجویان/ ساخت خوابگاه متاهلی تا افزایش رشته‌های جدید

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی جهت تسهیل در پرداخت شهریه دانشجویی بخش ویژ‎ه‌‎ای با عنوان صندوق رفاه درنظر گرفته است که به روش‌هایی نظیر تقسیط شهریه دانشجویان، ارائه وام از بانک مهر، بانک ملی و وزارت علوم پرداخت شهریه را برای دانشجویان تسهیل می‌کند.

بهره برداری از ۲۱ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان

شتایی رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیز در گفت و گو با ایسنا  با اشاره به اینکه امسال حدود ۱ هزار و یکصد دانشجو در مقاطع مختلف این دانشگاه پذیرفته می‌شوند، گفت:  ۵۴ واحد خوابگاه دانشجویی متاهلی در دست اجرا داریم که ۲۱ واحد آن در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۵۸ هزار دانشجو در دانشگاه‌های گلستان تحصیل می‌کنند، افزود: از هزار و ۱۰۰ دانشجوی جدید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، حدود ۳۵۰ نفر مربوط به مقطع دکتری و کارشناسی ارشد و حدود ۸۰۰ نفر مربوط به مقطع کارشناسی هستند.

آغوش باز دانشگاه‌های گلستان به روی دانشجویان/ ساخت خوابگاه متاهلی تا افزایش رشته‌های جدید

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه بین‌المللی‌سازی یکی از اهداف این دانشگاه است، یادآور شد: در جذب دانشجویان خارجی اقدامات زیرساختی خوبی انجام شد و در حال حاضر نیز از کشورهای مختلف از جمله افغانستان، پاکستان، ‌اتیوپی، چاد و لبنان در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه در بخش خوابگاه‌های دولتی مجردی وضعیت خوبی داریم، تصریح کرد: ساخت خوابگاه متاهلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در حال انجام است و تا سه ماه آینده ۲۱ واحد آماده تحویل خواهد شد.

شتایی با بیان اینکه امسال ۶۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تحصیل می‌کنند، تأکید کرد: حدود ۵۰۰ دانشجوی متاهل در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تحصیل می‌کنند که حداقل یک سوم آنان نیاز به خوابگاه متاهلی دارند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره  به جایگاه‌ها و رتبه‌های دانشگاه علوم کشاوری گرگان توضیح داد: این دانشگاه، در شاخه علوم زیستی به رتبه ۴۰۰ دنیا و اول کشور رسیده و در بخش مهارتی نیز با برگزاری ۳۰۰ دوره مهارتی جزء پنج دانشگاه برتر کشور است.

افزایش ۵ رشته جدید در دانشگاه آزاد گنبدکاووس

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد گنبد کاووس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گلستان گفت: هم اکنون بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ دانشجو در بیش از ۱۰۰ رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس، پردیس مینودشت و مرکز گالیکش مشغول تحصیل هستند، همچنین در رشته‌های پیراپزشکی که شامل پرستاری و هوشبری است نیز حدود ۳۰۰ دانشجو مشغول تحصیل هستند.

آغوش باز دانشگاه‌های گلستان به روی دانشجویان/ ساخت خوابگاه متاهلی تا افزایش رشته‌های جدید

جواد رجبی با اشاره به اینکه امسال در مقاطع مختلف پنج رشته تحصیلی جدید به این دانشگاه اضافه شده است، بیان کرد: رشته‌های اضافه شده شامل تربیت بدنی، طراحی دوخت، آرایشگری زنانه و مدیریت کسب و کار و مدیریت مالی است.

وی با بیان اینکه اکثر دانشجویان در رشته‌های حقوق، روانشناسی، آموزش ابتدایی، مهندسی کامپیوتر، مکانیک، تربیت بدنی، حسابداری و زبان انگلیسی مشغول تحصیل هستند، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود برای مهر و بهمن ماه امسال تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی جدید الورود داشته باشیم.

جواد رجبی با بیان اینکه دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه توانستند در آزمون‌های مختلف موفق عمل کنند، افزود: فارغ التحصیلان رشته حقوق دانشگاه آزاد گنبد کاووس توانستند درآزمون وکالت جزء رتبه‌های برتر باشند.

کسب بالاترین تراز کشوری در آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط دانشجویان دانشگاه آزاد گنبد

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد گنبد کاووس در ادامه بیان کرد: فارغ التحصیلان این دانشگاه توانستند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش رتبه‌های برتر استان را در رشته‌های آموزش ابتدایی و روانشناسی کسب کنند به گونه‌ای که بیشترین تراز کشوری در استخدام آموزش و پرورش برای شهرستان گنبد بوده است.


جواد رجبی با اشاره به فعالیت دانشجویان در مراکز علمی و مهارتی این دانشگاه افزود:  مرکز رشد که بیش از ۱۲ شرکت، هسته یا واحد فناور در آن مشغول فعالیت هستند و مدرسه عالی مهارت دو نمونه از این مراکز است.

سرپرست دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی واحد گنبد کاووس در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گلستان گفت: دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی گنبد کاووس در سه رشته «فقه و حقوق حنفی، فقه و حقوق امامیه، و علوم قرآن و حدیث» به صورت رایگان در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند و امکانات رفاهی از جمله تهیه ناهار در سلف دانشگاه برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

علی غلامی هدف و رسالت دانشگاه مذاهب اسلامی را ایجاد تقریب و وحدت بین مذاهب دانست و افزود: این دانشگاه علاوه بر اینکه بر علم‌آموزی و آموزش صحیح به دانشجویان تأکید دارد رسالت خود را تربیت دانشجویان با توجه به ایجاد تقریب و وحدت بین مذاهب می‌داند و در این راستا به فعالیت می‌پردازد.


رشد زیرساخت‌های دانشگاه بین االمللی مذاهب اسلامی گنبد کاووس

سرپرست دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی واحد گنبد کاووس با اشاره به اینکه اکثر دانشجویان این دانشگاه بومی هستند، اضافه کرد: نزدیک بودن و دسترسی آسان به مکان دانشگاه در شهرستان گنبدکاووس موجب شده که دانشجویان به لحاظ رفت و آمد به دانشگاه دچار مشکل نباشند.

 علی غلامی با اشاره به حمایت های صورت گرفته از دانشگاه بیان کرد: در گذشته توجه و حمایتی از سوی مسئولین نسبت به دانشگاه صورت نمی‌گرفت و به همین خاطر دانشگاه دچار کمبودهایی بود اما در حال حاضر با توجه به حمایت‌های صورت گرفته از طرف مسئولین به ویژه خیرین اتفاقات خوبی در جهت بهبود زیرساخت‌ها و تکمیل امکانات دانشگاه انجام گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha