• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403062415109
  • خبرنگار : 50649

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از آغاز پویش خرید امن تا ۳ فوتی و ۱۲ مصدوم در تصادفات فارس

 از آغاز پویش خرید امن تا ۳ فوتی و ۱۲ مصدوم در تصادفات فارس

ایسنا/فارس در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر آغاز چهارمین پویش سراسری خرید امن، ۳ فوتی و ۱۲ مصدوم در ۳ فقره تصادف در این استان و کشف ۱۶۰۰ لیتر سوخت قاچاق مشاهده می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان فارس امروز، ۲۴ شهریورماه از آغاز چهارمین پویش خرید امن از تاریخ ۲۴ شهریور لغایت ۳۱ شهریورماه با شعار «خرید امن، حق شماست» و با هدف پیشگیری از آسیب‌های ناشی از کلاهبرداری مالی در فضای مجازی و ارتقای آگاهی اجتماعی در خصوص شیوه صحیح خرید امن در فضای مجازی خبر داد.

امیرحسین سلیمانی اظهار کرد: پویش سراسری خرید امن با هدف جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی و آسیب‌های ناشی از کلاهبرداری‌های مالی و آگاه سازی شهروندان با این نوع کلاهبرداری‌ها و همچنین نحوه خریدهای امن آنلاین از امروز همزمان در سراسر کشور در استان فارس نیز برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حین برگزاری این پویش پلیس فتا سعی بر این خواهد داشت تا در موضوعاتی مانند کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌های جعلی در سایت‌های آگهی محور و درخواست بیعانه، آگهی‌های جعلی تحت عنوان کاریابی به منظور سوءاستفاده از افراد جویای کار و پولشویی از طریق این افراد، داشتن خریدهای امن از طریق فضای مجازی و ارسال پیام‌های جعلی حاوی لینک‌های آلوده تحت عناوین مختلف، هم استانی‌های عزیز را با کمک این پوشش از این نوع کلاهبرداری‌ها آگاه کند.

سلیمانی افزود: با توجه به گستردگی فضای مجازی نقش رسانه‌ها در امر اطلاع‌رسانی این پویش و آگاه‌سازی کاربران فضای مجازی بسیار مهم است و ان‌شاءالله با همراهی تمامی افراد فعال در حوزه رسانه‌های دیداری، شنیداری، نوشتاری و فضای مجازی در سطح استان با آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی بهتر و وسیع در پویش خرید امن قدمی محکم در راستای جلوگیری از مورد کلاهبرداری قرار گرفتن هموطنان برداشته خواهد شد.

این مقام سایبری به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: حتما نکات لازم در خصوص خریدهای اینترنتی را رعایت کرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک در فضای مجازی مواجه شدند، می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir و یا باشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

واژگونی پژو ۲۰۷ در شیراز

رئیس پلیس راهور مرکز استان فارس از واژگونی یک دستگاه پژو۲۰۷ با یک نفر فوتی و ۳ مصدوم در بلوار شریعتی شیراز خبر داد و گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی خودرو پژو ۲۰۷ در بلوار شریعتی شیراز، بلافاصله گشت تصادفات به همراه نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

حمید کریمی افزود: با حضور ماموران راهور در محل و در بررسی‌های اولیه مشخص شد یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۷ با ۳ سرنشین به علت نامعلومی واژگون و با تیر چراغ برق برخورد می‌کند.

وی تصریح کرد: در این حادثه راننده پژو ۲۰۷به علت جراحات وارده فوت و ۳ سرنشین دیگر مصدوم و توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس پلیس راهور شیراز گفت: علت حادثه از سوی کارشناس پلیس راهور شیراز، عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است.

کریمی در پایان با اشاره به این که بیشتر تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو و سرعت غیرمجاز خودرو اتفاق می‌افتد، از رانندگان خواست ضمن احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی سلامتی خود و سرنشینان خودرو را تضمین کنند.

فوت راکب موتورسیکلت و مصدومیت ۹ نفر در یک تصادف

رئیس پلیس راه شمال استان فارس از فوت یک نفر و مصدومیت ۹ نفر دیگر در تصادف پراید با خودرو سمند و ۲ دستگاه موتور سیکلت خبر داد و گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف در مسیر جهرم به بخش سیمکان این شهرستان، ماموران پلیس راه در محل حاضر شدند.

عبدالهاشم دهقانی افزود: ماموران پس از حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک دستگاه خودرو پراید با ۴ سرنشین با یک دستگاه خودرو سواری سمند و ۲ دستگاه موتورسیکلت که هر کدام یک ترک نشین داشته‌اند، برخورد کرده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: در این حادثه در مجموع ۱۰ نفر مصدوم که راکب موتورسیکلت دوم به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده و ۹ نفر دیگر توسط اورژانس جهت مداوا به بیمارستان جهرم انتقال یافته‌اند.

دهقانی با بیان اینکه علت حادثه موکول به تحقیقات بیشتر است از مردم خواست، هنگام رانندگی به نکات ایمنی توجه کرده و ضمن پرهیز از سرعت زیاد از سبقت‌های غیرمجاز پرهیز کنند تا شاهد وقوع چنین تصادفات دلخراشی نباشیم.

کشف ۱۶۰۰ لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع در زرین‌دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف یک هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت در حوزه استحفاظی، اقدام به شناسایی خودروهای حمل سوخت کردند.

رحمت‌الله ارجمندی افزود: طی بررسی‌های انجام شده و هماهنگی قضایی یک دستگاه خودرو نیسان حامل سوخت در محورهای شهرستان متوقف که مقدار یک هزار و ۶۰۰  لیتر گازوئیل خارج از چرخه قانونی توزیع، کشف شد.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت تصریح کرد: متهم به همراه محموله مکشوفه پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد. 

وی با تاکید بر عزم پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی از مردم درخواست کرد در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان سوخت، مراتب از طریق تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی  ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha