• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062415043
  • خبرنگار : 71516

هشدار رام‌الله نسبت به طرح‌های استعمارگرانه اسرائیل درباره کرانه باختری و غزه

هشدار رام‌الله نسبت به طرح‌های استعمارگرانه اسرائیل درباره کرانه باختری و غزه

وزارت خارجه فلسطین تخلیه شمال نوار غزه از ساکنان فلسطینی آن توسط رژیم صهیونیستی را مقدمه‌ای برای الحاق این منطقه دانست.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه فلسطین هشدار داد: تخلیه شمال نوار غزه از ساکنان فلسطینی آن توسط رژیم اشغالگر مقدمه‌ای برای شروع الحاق نوار غزه با هدف شهرک‌سازی در این منطقه است.

طبق گزارش سما، این وزارتخانه تأکید کرد: این مسئله تهدیدی جدی درباره کوچاندن شهروندان فلسطینی بعد از جمع کردن آن‌ها در یک منطقه کوچک است. به ویژه اینکه جنایت‌های بمباران وحشیانه غیرنظامیان به وضوح برای تحقق این هدف استعمارگرانه و تلاش برای تقسیم نوار غزه به سه بخش جدا از هم انجام می‌شود.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: در حال حاضر حزب راستگرای حاکم اسرائیل تمام ابزارها و امکانات خود را برای شعله‌ور کردن اوضاع کرانه باختری با هدف تسهیل الحاق این منطقه و سرنگونی تشکیلات خودگردان فلسطین به کار گرفته است. بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی به صورت علنی با شعار از بین بردن فرصت تشکیل کشور فلسطین به این اقدام دست می‌زنند.

این وزارتخانه تأکید کرد: شکست بین‌المللی در توقف جنگ نسل‌کشی و کوچاندن مردم فلسطین زمان لازم را به کابینه تندرو اسرائیل برای اجرای طرح‌های استعمارگرانه در کرانه باختری و غزه و از بین بردن شرایط تشکیل کشور فلسطین می‌دهد. اجرای رأی مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری از طریق تکیه بر مجمع عمومی سازمان ملل برای اجرای آن، اهمیت زیادی در پایان دادن به اشغال برای همیشه دارد. تحریم‌های بازدارنده بین‌المللی علیه اسرائیل عامل مهمی برای مجبور کردن آن به توقف تجاوز و احترام به قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی و احکام دیوان بین‌المللی دادگستری است.

اخیرا «الوف بن» سردبیر روزنامه هاآرتص گفت: اسرائیل وارد مرحله دوم جنگ با غزه می‌شود و تلاش خواهد کرد تا کنترل خود بر شمال نوار غزه تا محور نتزاریم (که توسط ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه ایجاد شده و شمال آن را به جنوب آن متصل می‌کند) را کامل کند. این منطقه به تدریج برای شهرک‌سازی یهودیان و الحاق آن به اسرائیل، بسته به میزان مخالفت‌های بین‌المللی که پس از چنین اقداماتی به وجود می‌آید، آماده می‌شود. در صورت اجرایی شدن این طرح، ساکنان فلسطینی باقیمانده در شمال غزه اخراج خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha