• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403062415040
  • خبرنگار : 50214

بازرس کل قضایی یزد:

استفاده مطلوب از اراضی ملی ضامن توسعه پایدار است

استفاده مطلوب از اراضی ملی ضامن توسعه پایدار است

ایسنا/یزد بازرس کل قضایی استان یزد با اشاره به نقش بسزای زمین‌های منابع طبیعی در توسعه اقتصادی و اجتماعی، استفاده مطلوب از این منابع را ضامن توسعه پایدار عنوان کرد.

«رضا مختاری» در نشست هم‌اندیشی با مسئولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد با عنوان این که از لحاظ شرعی و قانونی اراضی ملی و منابع طبیعی جزو انفال و سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند، بیان کرد: زمین‌های منابع طبیعی در توسعه اقتصادی و اجتماعی نقش بسزایی دارند و استفاده مطلوب از این منابع می تواند ضامن توسعه پایدار باشد و بی توجهی به آن از بین رفتن این منابع را به دنبال خواهد داشت.

وی ذکر کرد: فعالیت دقیق و مستمر ناظران و مسئولان مربوطه بر عرصه‌های منابع طبیعی بسیار مهم است چرا که با سرمایه ملی که میراث آیندگان است سر و کار دارند و اگر خدای نکرده نظارت کامل نباشد،باعث می‌شود که به عرصه منابع طبیعی خسارت وارد شود و حقوق نسل‌های آینده تضییع شود.

مختاری ادامه داد: باید در واگذاری زمین و امکانات تمام جوانب بررسی شود و نظارت‌های لازم و کافی صورت گیرد تا برای آینده مشکل نداشته باشیم و افرادی که سرمایه گذار واقعی و توانمند هستند، حمایت شوند.

وی ضمن اشاره به این که اجرای صحیح قوانین و مقررات کشور از اولویت‌ها و وظایف اصلی بازرسی کل استان است و این که بازرسی تضمین کننده سلامت دستگاه‌های اداری و دولتی است، تصریح کرد: رویکرد اصلی و اولویت اساسی همکاران ما، امر پیشگیری از وقوع تخلف و جرم است.

وی تصرف و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی ملی و دولتی را از موضوعات مهمی دانست که می‌تواند تهدیدی جدی برای بخش کشاورزی بخصوص امنیت غذایی و مسائل زیست محیطی باشد و همه دستگاه های مسئول باید با حساسیت نسبت به این مسأله دغدغه مند و پیگیر باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی بازرسی کل استان یزد، مختاری در پایان از استقرار تیم بازرسی اداره کل بازرسی کل استان به مدت دو ماه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha