• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403062415018
  • خبرنگار : 50163

آغاز عملیات احداث کانال انتقال پساب شهری ورودی به زنجانرود

آغاز عملیات احداث کانال انتقال پساب شهری ورودی به زنجانرود

ایسنا/زنجان شهردار زنجان گفت: احداث سازه آشغال‌گیر و کانال انتقال پساب شهری ورودی به زنجانرود یکی از طرح‌های بسیار مهم شهری در زنجان است

علیرضا فیروزفر امروز (شنبه ۲۴ شهریور ماه) در حاشیه کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی احداث سازه آشغال‌گیر و کانال انتقال پساب شهری ورودی به زنجانرود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز شاهد کلنگ‌زنی یک طرح بسیار مهم شهری در زنجان بودیم، اظهار کرد: اگر ریزبینانه نگاه کنیم این پروژه مهم‌ترین پروژه شهری زنجان در حوزه زیست محیطی و تفرجگاهی است.

وی با بیان اینکه زنجانرود یکی از مهم‌ترین دارایی‌های شهر زنجان در حوزه تفرجگاهی است، تصریح کرد: متاسفانه سالیان سال است که این منطقه در معرض حمله فاضلاب شهری قرار داشته و تبدیل به یک محیط آلوده شده است.

فیروزفر با یادآوری اینکه مقدمه هر کاری که در زنجانرود انجام می‌شود حذف فاضلاب است، تصریح کرد: در سالیان گدشته بسترسازی‌هایی در بستر این رودخانه صورت گرفته است اما بدون حذف فاضلاب از این بستر هیچ پروژه‌ای بازدهی لازم را نخواهد داشت.

او با یادآوری اینکه طرح‌های مطالعاتی زیادی طی سالیان گذشته در زنجانرود انجام شده است که هیچکدام از آنها پاسخگوی حذف فاضلاب نبوده و اجرایی نشده ، افزود: از سال گذشته با تصویب اعضای شورای شهر شروع به مطالعه کرده و به یک طرح خوب رسیدیم که در همین راستا در قسمتی از زنجانرود که بستر رودخانه آزاد شده پروژه‌ای از پل سید محمد تا پل میربها به طول ۱.۶ کیلومتر تعریف شد که با یک کانال کنارگذر بتوانیم فاضلاب را از بستر رودخانه حدف کنیم‌.

فیروزفر با یادآوری اینکه مهم‌ترین کانال فاضلابی که به زنجانرود وارد می ‌شود کانال مربوط به معبر معروف میربها است که ۱۶۰ لیتر بر ثانیه به صورت متوسط فاصلاب را وارد زنجانرود می‌کند، یادآور شد: امروز عملاً با اجرای این طرح این فاضلاب حذف خواهد شد.

شهردار زنجان با توضیح اینکه این مرحله فاز یک پروژه موسوم به کانال کنارگذر زنجانرود است، افزود: برای اجرای فازهای دوم و سوم پروژه نیاز به آزادسازی بستر رودخانه داریم.

وی ارزش ریالی پروژه را ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پیمانکارخوبی نیز برای پروژه انتخاب شده و با اینکه مدت پروژه ۸ ماه است این قول را از پیمان‌کار گرفته‌ایم که قبل از آغاز فصل یخبندان بتوانیم کانال را تمام کنیم.

وی با توضیح این مطلب که سازه آشغال‌گیر به طول ۶۲ متر قبل از کانال احداث می‌شود که آشغال‌گیری فاضلاب ورودی را انجام دهد، بیان کرد: یک سازه هیدرولیکی نیز برای انحراف فاضلاب به داخل کانال داریم.

فیروزفر خاطر نشان کرد: تاکید داریم پروژه با همت همگانی در طول سال‌های آینده نیز ادامه یابد تا این پل از وجود فاضلاب خالی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha