• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403062415008
  • خبرنگار : 50214

اهتمام جدی پلیس یزد در برخورد با پدیده شوم سرقت

اهتمام جدی پلیس یزد در برخورد با پدیده شوم سرقت

ایسنا/یزد فرمانده انتظامی شهرستان یزد از دستگیری ۹ سارق اماکن خصوصی و کشف ۲۱ فقره سرقت در هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ «اکبر شفیعی» در این خصوص اظهار کرد: در راستای برخورد با پدیده شوم سرقت و مبارزه با سارقان، بررسی موضوع در دستورکار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری و پاسگاه های سطح شهرستان در هفته گذشته موفق به دستگیری ۹ سارق اماکن خصوصی و کشف ۲۱ فقره سرقت شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان با اشاره  به اینکه در بحث پیشگیری نیازمند مشارکت مردمی در حفظ اموال شخصی شان هستیم، تصریح کرد: عدم رعایت اصول ایمنی و سهل انگاری از سوی مال باختگان یکی از عوامل اصلی وقوع انواع سرقت می باشد.

شفیعی در پایان از شهروندان خواست گزارش موارد مشکوک به سرقت را جزو وظایف شهروندی خود به شمار آورده و مراتب را بلافاصله از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

ناکامی سارقان احشام در اردکان

سرهنگ «شهرام طولابی نژاد» فرمانده انتظامی شهرستان اردکان با تاکید بر تلاش‌های شبانه ‌روزی کارکنان انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرایم، به توجه و رعایت هشدارها و توصیه‌های پلیس در خصوص پیشگیری از وقوع سرقت توسط مردم تاکید و اظهار کرد: برای دستیابی به امنیت اجتماعی مطلوب در جامعه، جدی گرفتن مشارکت عمومی بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه با بیان این که به دنبال وقوع چند فقره  سرقت احشام در مناطق مختلف شهرستان،  پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران انتظامی  با انجام  تحقیقات و بررسی سرنخ‌های به دست آمده، سه سارق را شناسایی و با هماهنگی قضائی متهمان را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی اردکان از اعتراف این افراد به سه فقره سرقت خبر داد و بیان کرد: سارقان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد:‌ کوتاهی در استفاده از وسایل حفاظتی برای نگهداری از احشام و اعتماد بیش از حد به افراد ناشناس از عواملی است که زمینه‌ساز بروز سرقت دام می‌شود و لازم است شهروندان در راستای پیشگیری از وقوع سرقت، توصیه‌های پلیس را مورد توجه قراردهند.

کشف خودروی سرقتی در اشکذر

سرهنگ «مهدی گل محمدی» فرمانده انتظامی شهرستان اشکذر از دستگیری سارق و کشف یک دستگاه خودروی پراید سرقتی در این شهرستان خبر داد و در این باره تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک شدند که راننده آن به محض مشاهده ماموران از محل متواری شد که با هوشیاری و سرعت عمل ماموران، خودرو توقیف و سارق دستگیر شد.

وی اظهار کرد: پس از استعلام از پلیس آگاهی مشخص شد خودروی مورد نظر از مرکز استان مورد سرقت قرار گرفته است که در این راستا پس از تشکیل پرونده متهم تحویل مرجع قضایی شد.

گل محمدی از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، استفاده از تجهیزات بازدارنده را در خودروی شخصی مدنظر قرارداده و از پارک وسایل نقلیه خود در معابر فاقد روشنایی پرهیز کرده و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha