• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403062415004
  • خبرنگار : 50534

قائم مقام دانشگاه جامع علمی کاربردی:  

آموزش و اشتغال در مراکز علمی و کاربردی متناسب با آمایش استانی پیش می‌رود

آموزش و اشتغال در مراکز علمی و کاربردی متناسب با آمایش استانی پیش می‌رود

ایسنا/زنجان  قائم مقام دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: متناسب با شرایط و ظرفیت هر منطقه‌، برای آموزش و اشتغال در همان منطقه برنامه‌ریزی آموزشی صورت می‌گیرد. 

 اصغر کشتکار امروز (شنبه ۲۴ شهریور ماه) در گردهمایی واحدهای استانی منطقه 3 دانشگاه علمی کاربردی که در زنجان برگزار شد با بیان اینکه مراکز جدید علمی کاربردی با شرط تضمین اشتغال مجوز دریافت می‌کنند، اظهار کرد: همه مراکزی که قصد راه‌اندازی داشته باشند از نظر تضمین اشتغال، چگونگی ورود دانشجو و چگونگی ورود به شغل آینده بررسی می‌شوند، بنابراین مراکزی که نتوانند با اهداف ما گام بردارند نیز تعطیل می‌شوند. 

وی با اشاره به گردهمایی هفتم و مسائل بررسی شده اعم از حذف کدرشته و برخی مراکز، افزود: جمعیت دانشجویی طی دوسال گذشته افزایش یافته است‌ و با توجه به این موضوع ۱۲۷ رشته جدید تعریف شده است.  

کشتکار بر اهمیت مدیریت آموزش و نحوه ارایه آموزش‌های لازم در این دانشگاه تاکید کرد و افزود: هر آموزشی نباید وارد این دانشگاه شود بلکه آموزش‌هایی که براساس آمایش صورت گرفته و منجر به اشتغال می‌شوند اجازه ارائه در دانشگاه را دارند.
 
قائم مقام دانشگاه جامع علمی کاربردی دوره فعلی دانشگاه را دوره مدل‌سازی، اشتغال‌محوری و مهارت‌آفرینی برشمرد و بیان کرد: ماموریت اصلی دانشگاه، تربیت نیروی انسانی ماهر، علمی و کاربردی است.

 کشتکار همچنین یادآور شد: تقویت مراکز موجود، مهارت‌آفرینی، حذف کدرشته‌های غیرضرور و حرکت بر اساس طرح آمایش، هدف اصلی دانشگاه است. 

او با اشاره به نقش مهم دانشگاه‌های علمی کاربردی در پاسخگویی به نیازهای واقعی بازار کار و صنعت، گفت: از ۸۷۰۰ کد رشته ۴ هزار فعال نصف کد رشته‌ها حذف شد و براساس طرح آمایش به این مهم دست یافتیم و این تفاوت نظام علمی کاربردی است‌. 

کشتکار در ادامه با اشاره به اینکه مدرسان پایه و ارکان آموزش هستند، تشریح کرد: ۲۵۰ هزار دانشجو و ۴۵ هزار مدرس حق‌التدریس در این دانشگاه فعال هستند. نتیجه نگرش ما اشتغال‌زایی بیش از ۷۲ درصد از فارغ التحصیلان است.

 وی همچنین اظهار کرد: طرح توسعه، اشتغال دانش پایه، طرح آمایش استانی امسال نیز براساس نیازها و سنجه‌های جدید بازنگری می‌شود و تا به امروز در مقطع کاردانی بیش از ۳۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha