• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403062414978
  • خبرنگار : 50455

مدیرکل نوسازی مدارس استان خبر داد؛

در سال جاری ۲۱ پروژه به فضای آموزشی قم اضافه می‌شود

در سال جاری ۲۱ پروژه به فضای آموزشی قم اضافه می‌شود

ایسنا/قم مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری، ۱۳ پروژه آموزشی، پرورشی و فرهنگی تحویل آموزش و پرورش شده است، گفت: در سال جاری یعنی سال ۱۴۰۳ حدود ۲۱ پروژه آموزشی، پرورشی و فرهنگی به فضاهای آموزشی استان اضافه می‌شود که البته این تعداد پروژه از نظر زیربنا، بیش از ۲۱ پروژه تحویلی سال قبل خواهد بود.

احمدرضا اجتهادی مدیرکل نوسازی مدارس قم امروز ۲۴ شهریورماه در نشست هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم به برخی پروژه‌های آموزشی خیّری و مشارکتی در استان پرداخت و گفت: در شش ماه نخست سال جاری، ۱۳ پروژه آموزشی، پرورشی و فرهنگی در استان تحویل آموزش و پرورش شده است که هفت مورد از آن‌ها شامل مدرسه حاجیه خانم راوش در قلعه کامکار، مدرسه دکتر برقعی، مدرسه فاز دوم مجتمع سرای ایرانی، مدرسه شهید هندویان شهرک قدس، توسعه ۳ کلاسه مدرسه روستای صرم، توسعه دو کلاسه مدرسه روستای سیرو در کنار سالن ورزشی مدرسه زیرک از جمله پروژه‌های خیّری و مشارکتی تحویلی است.

اجتهادی افزود: خوشبختانه سه مدرسه؛ شامل مدرسه ۶ کلاسه الوند شهرستان جعفرآباد استان در کنار مدرسه ۱۲ کلاسه حضرت فاطمه زهرا(س) پردیسان و مدرسه استثنایی خیّری زمان‌زاده قنوات که چند ماه قبل افتتاح شده بودند؛ از ابتدای سال تحصیلی جدید شاهد حضور دانش آموزان خواهند بود.

وی حضور شخص خیّر مدرسه ساز در زنگ مهر مدارس خیّری را مهم ارزیابی کرد و افزود: این موضوع در شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و همچنین بخشنامه‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان در پایان ابراز امیدواری کرد: در سال جاری یعنی سال ۱۴۰۳ حدود ۲۱ پروژه آموزشی، پرورشی و فرهنگی به فضاهای آموزشی استان اضافه شود که البته این تعداد پروژه از نظر زیربنا، بیش از ۲۱ پروژه تحویلی سال قبل خواهد بود.

در ادامه علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در سخنانی عنوان کرد: دعوت از خیرین مدرسه ساز برای برگزاری برنامه زنگ مهر، چه در مراسم متمرکز استانی و چه در مراسمی که در نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان و یا مدارس برگزار می‌شود در دستور کار است.

رحیمی اضافه کرد: در جلسات با مدیران آموزش و پرورش استان تأکید شده که زنگ مهر مدارسی که به نام شهدا مزیّن است، با حضور خانواده‌های شهدا و مراسم مربوط به مدارس مزیّن به نام خیرین، با حضور خیرین و خانواده‌های آنان برگزار شود.

وی یکی از برنامه ریزی‌های اداره کل آموزش و پرورش استان را شناسایی دانش آموزان و کادر نخبه مدارس خیّری دانست و گفت: برگزاری مراسمی باشکوه با حضور خیّرین و تقدیر از این دانش‌آموزان و فرهنگیان نخبه در برنامه‌های ما قرار دارد.

رحیمی با ابراز خرسندی از تداوم اجرای طرح شهید عجمیان به عنوان طرح بهسازی و شاداب سازی مدارس بیان کرد: خوشبختانه در تابستان سال گذشته، ۲۵۰ مدرسه به ویژه در نقاط کمتربرخوردار استان با حضور گروه‌های جهادی زیباسازی شد و این طرح در تابستان سال جاری نیز برای ۲۵۰ مدرسه دیگر در دست اجراست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه به مراسم زنگ مهر سال تحصیلی جدید در استان قم اشاره کرد و گفت: این مراسم ساعت ۸ صبح روز یکشنبه اول مهر ماه ۱۴۰۳ در مدرسه خیّری زمان زاده قنوات برگزار می‌شود.

همچنین سید ناصر علایی طباطبایی با اشاره به اهمیت دعوت از خیرین مدرسه ساز در برنامه‌های مدارس خیّری، اظهار کرد: جشن آغاز سال تحصیلی جدید، جشن فارغ التحصیلی دانش‌آموزان و یا جشن‌های مذهبی مانند عید بزرگ غدیر فرصت‌هایی مغتنم برای حضور خیّران در مدارس و آشنایی بیشتر با موفقیت‌ها و درخشش دانش آموزان و کادر مدارس است.

وی افزود: باید توجه داشت که وظیفه خیرین مدرسه ساز، تنها با ساخت مدرسه پایان نمی‌یابد و شایسته است به گونه‌ای برنامه ریزی شود که از توانمندی‌های خیرین در اداره مدرسه و همکاری با مدیران بهره مند شویم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم تصریح کرد: ما به عنوان خدمتگزاران خیرین مدرسه ساز، همواره و پیوسته در خدمت آنان هستیم و به این امر افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha