• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403062414879
  • منبع : نمایندگی مرکزی

وصول بیش از ۳۰۰۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی در استان مرکزی

وصول بیش از ۳۰۰۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی گفت: سال گذشته ۳۰۰۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی در استان مرکزی دریافت شده است.

یوسف یوسفی در اینباره افزود: واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده که به تشخیص سازمان حفاظت محیط‌ زیست، حدود مجاز و استانداردهای زیست ‌محیطی را رعایت نمی‌کنند، در صورتی که در مهلت زمانی که توسط سازمان مزبور برای آنها تعیین می‌شود، نسبت به رفع آلایندگی خود اقدام نکنند، براساس معیارهایی نظیر شدت، مدت، نوع و مکان آلایندگی مشمول عوارض سبز می‌شوند.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۵۹۷ واحدهای صنعتی در استان مشمول پرداخت عوارض سبز قرار شده اند که مبلغ وصولی بیش از سه هزار میلیارد ریال بوده است.

یوسفی با اشاره به اینکه شهرستهان های اراک، شازند و خنداب بیشترین سهم دریافت عوارض آلایندگی را داشته اند افزود: سال گذشته میزان عوارض آلایندگی دریافت شده در شهر اراک بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان بوده که بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان آن توسط شهرداری اراک دریافت شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از محیط زیست استان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در ادامه تصریح کرد: بر اساس ماده ۸ مصوبه هیات وزیران، دستگاه‌های موضوع ماده (۴۰) قانون که عوارض آلایندگی را دریافت و مصرف می‌کنند، مکلفند حداقل ۵۰ درصد از عوارض آلایندگی را برای بهسازی، توسعه و نگهداری فضای سبز، توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی با اولویت‌های فناوری‌های نوین، مدیریت پسماند، کاهش و رفع آلودگی، پایش آلودگی و تصـفیه و بازچرخانی فاضلاب، بهینه‌ســازی مصـرف آب و انرژی در ســاختمـان‌هـا و اماکن عمومی با نظارت و تاییـد سـازمـان و با همکاری وزارتخـانـه‌هـای بهداشـت، درمان و آموزش پزشکی و کشور هزینه و گزارش آن را سالیانه به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مربوط اعلام کنند.

انتهای پیامش

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha