• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403062414837
  • خبرنگار : 50026

هویت فرهنگی از رهگذر موسیقی مقامی و نواحی می‌گذرد

هویت فرهنگی از رهگذر موسیقی مقامی و نواحی می‌گذرد

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور با اشاره به توجه به هویت فرهنگی از رهگذر موسیقی مقامی و نواحی، اظهار کرد: خراسان جنوبی این همت را انجام داد تا این جشنواره را برگزار کند و در واقع این جشنواره بهانه‌ای برای جمع شدن هنرمندان و پژوهشگران برای تبادل اطلاعات هنری است.

احمد صدری، امروز ۲۴ شهریورماه در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره موسیقی مقامی آوای کویر بیان کرد: تعداد هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره بسیار امیدوارکننده است.

وی با اشاره به توجه جوانان به موسیقی اقوام برای زنده نگه داشتن آن پس از فوت پیشکستوتان این عرصه، افزود: موسیقی در واقع انتقال یک فرهنگ را به دوش می‌کشد و نحوه و منش زندگی را با خود به همره دارد.

صدری با اشاره به توجه به هویت فرهنگی از رهگذر موسیقی مقامی و نواحی، اظهار کرد: خراسان جنوبی این همت را انجام داد تا این جشنواره را برگزار کند و در واقع این جشنواره بهانه‌ای برای جمع شدن هنرمندان و پژوهشگران برای تبادل اطلاعات هنری است.

 وی با بیان اینکه این اتفاق باید از درون هنرمندان برای حفظ موسیقی مقامی رخ دهد تا تعامل و همکاری مسئولان نیز برانگیخته شود، افزود: امیدوارم جشنواره‌های موسیقی نواحی سال به سال تخصصی تر شده و در کنار آن پژوهشگران این عرصه حضور یابند.

 رئیس شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور با اشاره به تحول در موسیقی نواحی در سال‌های اخیر، اظهار کرد: اکنون و با فعالیت سال‌های اخیر موسیقی به سمت موسیقی سیستماتیک و مکتبی پیش می‌رود و تبدیل به یک نظام و دانش شده که این اتفاق بزرگی است و امیدواریم از رهگذر این گونه جشنواره‌ها که حالت مسابقه‌ای دارد بتوانیم بیشتر به این موارد با حضور پژوهشگران بپردازیم.

سید علی زمزم، معاون امور سینمایی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز با اشاره به برگزاری دومین جشنواره موسیقی مقامی آوای کویر، گفت:  این دوره از جشنواره با حمایت ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، دبیرخانه قرارگاه شهید آوینی و دفتر موسیقی علاوه بر بحث گروه نوازی، از هنرمندی تک نوازان و نیز در بخش آواز هم از هنرمندان بهره خواهیم برد.

وی با بیان اینکه اولین حشنواره در سال ۹۶ با حضور ۴ استان برگزار شد و ۷ سال بین دو جشنواره فاصله افتاد، افزود:  در سال ۹۶ این جشنواره در قالب گروه نوازی با گروه‌های اندک بود، اما این دوره از جشنواره با حمایت ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، دبیرخانه قرارگاه شهید آوینی و دفتر موسیقی علاوه بر بحث گروه نوازی، از هنرمندی تک نوازان و نیز در بخش آواز هم از هنرمندان بهره خواهیم برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha