• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403062414819
  • خبرنگار : 50136

از سوی وزارت علوم

مجوز رسمی فعالیت پردیس علم و فناوری دانشگاه ارومیه صادر شد

مجوز رسمی فعالیت پردیس علم و فناوری دانشگاه ارومیه صادر شد

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس دانشگاه ارومیه گفت: پردیس علم و فناوری دانشگاه ارومیه در محیطی به مساحت ۱۲ هکتار در پردیس شهر این دانشگاه آغاز به کار کرد.

علیجانپور اضافه کرد: در راستای تکمیل زیست بوم نوآوری و فناوری آذربایجان غربی و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و تلاش‌های صورت گرفته مجوز رسمی پردیس علم و فناوری در دانشگاه ارومیه از سوی شورای گسترش آموزش عالی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر و این پردیس به صورت رسمی در این دانشگاه فعالیت می کند. 

وی افزود: با ایجاد پردیس تمامی قوانین و معافیتهای پارک علم و فناوری در این فضا جاری و ساری بوده ومحیطی بسیار مناسب برای توسعه فن آفرینی خواهد بود. هدف از تاسیس این مرکز کمک به اقتصاد دانش بنیان و همکاری جهت توسعه علم و فناوری کشور در تمام زمینه ها است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه ارومیه، پردیس و پارک های علم و فناوری به عنوان یکی از ساختارهای مؤثر در امر توسعه فناوری است. توسعه اقتصاد دانش بنیان و اشتغال‌زایی تخصصی که مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان است از این مسیر به نتیجه مطلوب می رسد. پردیس های فناوری، محیط هایی مناسب برای استقرار و حضور گروه های فناوری بخصوص شرکت های کوچک و متوسط که در تعامل سازنده با یکدیگر و جامعه به فعالیتهای فناوری بپردازند.

پردیس های فناوری سازمانی است که هدف اصلی آن افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقاء نوآوری و فناوری است. برای دستیابی به این هدف یک پردیس فناوری، جریان دانش و فناوری را در میان شرکت‌های خصوصی و بازار به حرکت انداخته و مدیریت می کند.

با توجه به ظرفیت و توانمندی بالای شرکت های دانش بنیان حاضر در استان آذربایجان غربی و برای استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت ها، پردیس علم و فناوری با در اختیار داشتن بخش‌ها و امکانات گوناگون در مرکز شهر ارومیه راه اندازی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha