• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403062414807
  • خبرنگار : 50225

توصیه‌هایی برای مقابله با بیماری‌های تنفسی پاییزی

توصیه‌هایی برای مقابله با بیماری‌های تنفسی پاییزی

ایسنا/خوزستان با آغاز فصل پاییز، احتمال بروز دوباره پدیده تنگی نفس پاییزی در خوزستان که در سال‌های اخیر با شیوع بیماری‌های تنفسی مشاهده شده است وجود دارد؛ در صورت ابتلا به بیماری تنفسی، استراحت در منزل تا رفع علائم و خودداری از استفاده خودسرانه از داروهای آنتی‌بیوتیک از اقدامات اساسی هستند که باید به منظور تسریع در بهبودی بیمار و جلوگیری از سرایت بیماری به دیگران رعایت شود.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فصل پاییز معمولا با افزایش بروز بیماری‌های واگیردار تنفسی از جمله سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کووید - ۱۹ همراه است. عوامل بیماری‌زا که اغلب ویروس‌ها هستند، از طریق قطره‌های بسیار ریز تولیدشده هنگام عطسه، سرفه و حتی صحبت کردن بیمار، در هوا منتشر می‌شوند و افرادی که این قطره‌ها را استنشاق می‌کنند به بیماری مبتلا می‌شوند.

وی افزود: همچنین تماس دست آلوده به ویروس‌ها با مخاط بینی، چشم و دهان موجب انتقال بیماری می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از آنجا که تجمع و ازدحام، یکی از علل مهم زمینه‌ساز شیوع بیماری‌های واگیردار تنفسی است و معمولا در محیط‌های سربسته مانند کلاس‌های درس رخ می‌دهد، انجام برخی اقدامات برای پیشگیری از انتقال بیماری در مدارس، حفظ سلامت دانش‌آموزان و آموزگاران و جلوگیری از اختلال در برنامه‌های آموزشی توصیه می‌شود.

بختیاری‌نیا عنوان کرد: در این شرایط، رعایت تهویه مناسب در کلاس‌های درس، رعایت بهداشت فردی به ویژه شستن دست‌ها، رعایت فاصله ایمن، پوشاندن بینی و دهان هنگام عطسه و سرفه و پرهیز از به اشتراک گذاشتن وسایل شخصی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در صورت ابتلای دانش‌آموزان به بیماری تنفسی، نوشیدن آب و مایعات کافی، استراحت در منزل تا رفع علائم، خودداری از استفاده خودسرانه از داروهای آنتی‌بیوتیک و پرهیز از حضور در اماکن عمومی و تجمعات، اقدامات اساسی هستند که باید به منظور تسریع در بهبودی بیمار و جلوگیری از سرایت بیماری به دیگران رعایت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha