• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062414805
  • خبرنگار : 50974

ییلاقات تالش؛ جلوه‌ای از ترسیم هنر خداوند

ییلاقات تالش؛ جلوه‌ای از ترسیم هنر خداوند

ایسنا/گیلان مناطق ییلاقی شهرستان تالش به دلیل زیبایی و تاریخ دیرینه‌اش، همه ساله میزبان گردشگران و علاقمندان زیادی از مناطق مختلف کشور است.

مناطق کوهستانی دهستان خطبه سرا واقع در بخش کرگانرود شهرستان تالش که یکی از زیباترین نقاشی‌های آفرینش به شمار می‌رود و نماد فرهنگ اصیل و تمدن دیرینه سرزمین تاریخی تالش است. 

ییلاقات تالش؛ جلوه‌ای از ترسیم هنر خداوند

مناطق ییلاقی این دهستان از کلات مشایخ واقع در ۱۵ کیلومتری از بازار خطبه سرا آغاز شده و چندین روستا از قبیل تمشه لانه، شاه میلرزان، بنون، برزبیل و تاج دره را شامل می‌شود. 

ییلاقات تالش؛ جلوه‌ای از ترسیم هنر خداوند

وجود صخره‌های وسیع و عجیب در امتداد سلسله کوه‌های بغرو در پهنه این مناطق، چشمه‌های متعدد آب‌های معدنی و مناظر طبیعی، توجه هر گردشگر و علاقه‌مند به طبیعتی را از سراسر کشور به خود جلب می‌کند؛ اکثر مردم این مناطق کوهستانی به‌صورت فصلی و عشایری سکونت کرده و شغل اصلی آنها دامداری است.

کیوان برهانی، کارشناس میراث فرهنگی شهرستان تالش در گفت‌وگو با ایسنا مناطق کوهستانی خطبه سرا از مناطق گردشگری پذیر شهرستان دانست و گفت: ییلاقات کوهستانی دهستان خطبه سرا از زیباترین و قدیمی‌ترین مناطق ییلاقی است؛ وجود مناظر زیبا، طبیعی و تاریخی در این کوهستان موجب شده تا همه ساله پذیرای گردشگران زیادی از جای جای کشور باشد.

وی در خصوص دیگر مناطق تاریخی و گردشگری ییلاقات خطبه سرا افزود: درخت تاریخی سرخ‌دار و بقعه تاریخی شاه میلرزان از جمله آثار گردشگری این مناطق هستند که توسط میراث فرهنگی و گردشگری ثبت ملی شده‌اند  و همچنین آبشار ۷ طبقه ریوو در روستای بنون و وجود چشمه‌های متعدد و مناظر طبیعی از مهمترین مناطق گردشگری این ییلاقات کوهستانی است.

ییلاقات تالش؛ جلوه‌ای از ترسیم هنر خداوند

ییلاقات تالش؛ جلوه‌ای از ترسیم هنر خداوند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha