• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403062414738
  • خبرنگار : 50136

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی:

ایران دایه‌دار وحدت بین امت اسلامی است

ایران دایه‌دار وحدت بین امت اسلامی است

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی دایه‌دار وحدت بین امت اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، ۲۴ شهریورماه در سومین نشست بین‌المللی وحدت اقوام، ادیان و مذاهب که در سالن اجتماعات مجتمع امام علی (ع) در ارومیه برگزار شد، وحدت را عامل پیروزی دانست و گفت: کشور ایران نمونه وحدت و صمیمت بین مذاهب و ادیان مختلف است اما در موضوع فلسطین و غزه در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی جز ایران و چند کشور هیچ کشور اسلامی عکس‌العملی نشان نمی‌دهند. 

امام جمعه ارومیه گفت: در سایه وحدت و برادری امید است بزودی رژیم صهیونیستی از روزگار محو شود و مسلمانان فلسطین و غزه با آزادی زندگی کنند. 

قریشی با بیان اینکه رسیدن به وحدت با پرداختن به ارزش‌های مشترک بین امت اسلامی بهتر فراهم می‌شود، اظهار کرد: اگر این مشترکات را در جامعه مطرح و عمل کنیم در سایه ارزش‌های مشترک به وحدت الهی و حبل متین دست می‌یابیم. 

وی تاکید کرد: اگر به مشترکات و ارزش‌های بین مسلمین اهمیت می‌دادیم و گفته‌های قرآن در مورد وحدت را مبنا قرار می‌دادیم امروز شاهد اوضاع فعلی مردم غزه و فلسطین نبودیم در حالی که اگر کشورهای اسلامی با اتحاد به میدان می‌آمدند رژیم صهیونیستی نابود و از روزگار محو می‌شد که امید است این وحدت بزودی حاصل شود و شاهد اضمحلال این رژیم کودک‌کش باشیم. 

ایران دایه‌دار وحدت بین امت اسلامی است

ماموستا کلشی‌نژاد، امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در این نشست افزود: در آذربایجان‌غربی سالها اتحاد با تفاهم و تعامل و با گذر از مرارت‌ها با اقتدار حفظ شده است و مردم این استان نگذاشتند ددمنشی‌ها و اقدامات خصمانه دشمن تاثیری در این اتحاد بگذارند. 

وی خاطر نشان کرد: همواره دشمنان تلاش کردند اتحاد جوامع اسلامی را به چالش بکشانند و فلسطین را از ذهن مسلمانان دور کنند.

کلشی‌نژاد با بیان اینکه تمام جنگ‌های منطقه نتیجه تفکرات رژیم صهیونیستی است که پایه‌ریزی می‌کند تا قبله مسلمین را از مسلمین بگیرد، گفت: اگر امروز شاهد جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه هستیم ناشی از تفرقه و دوری کشورهای اسلامی از هم است چرا که اگر اتحاد و احساس مسئولیت ایران در کشورهای اسلامی عملیاتی می‌شد، امروز رژیم صهیونیستی منزوی می‌شد و نمی‌توانست برنامه‌ها و توطئه‌هایی برای کشتار جمعی و ایجاد شبکه‌های افراطی را عملیاتی کند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha