• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403062414733
  • خبرنگار : 50163

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان:

آموزش کمک‌های اولیه منجر به کاهش ۵۰ درصد هزینه‌های درمانی می‌شود

آموزش کمک‌های اولیه منجر به کاهش ۵۰ درصد هزینه‌های درمانی می‌شود

ایسنا/زنجان مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: آموزش کمک‌های اولیه منجر به کاهش ۵۰ درصد هزینه‌های درمانی در جامعه می‌شود.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر ضرورت آموزش کمک‌های اولیه، اظهار کرد: این امر علاوه بر کاهش هزینه‌های درمانی در بعد فرهنگ و اقتصاد جامعه نیز تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ از طرح راه‌اندازی خانه‌های هلال‌ در کشور استقبال کرد، گفت: این خانه‌ها با هدف امدادرسانی سریع‌تر در همه نقاط کشور و افزایش بهره‌وران از آموزش‌های خود امدادی و دگر امدادی و خدمات معیشتی، درمانی در مناطق دور و کم‌برخوردار فعالیت می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان بیان کرد: در حوزه آموزش کمک‌های اولیه، هلال‌ احمر با استقبال عمومی برخوردار است، زیرا این موضوع در نجات جان انسان‌ها تاثیرگذار است.

هاشمی با توضیح اینکه خانه‌های هلال، دانشگاه‌ها، جوامع محلی و دستگاه‌های اجرایی بهترین مراکز برای ارائه آموزش کمک‌های اولیه محسوب می‌شود، ادامه داد: باید هم‌افزایی و ارتباطات بیشتر در میان ارگان‌ها انجام شود تا از ظرفیت‌های موجود برای ارائه خدمات و پاسخگویی مطلوب در زمان بروز حوادث استفاده شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان با بیان اینکه کانون‌های دانشجویی می‌توانند مقالات و طرح‌هایی در حوزه بهداشت، ایمنی و تغییرات اقلیمی تحقیق کنند و طرح‌های متفاوتی در سطح کشوری و بین‌المللی با استفاده از ظرفیت خانه‌های هلال ارائه دهند، افزود: ایران جزو تاثیرگذارترین کشور در کنوانسیون ژنو است و خانه‌های هلال جزو سه طرح تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در جهان است و جایزه فدراسیون بین‌المللی که جمعیت هلال‌ احمر موفق به کسب آن شد به واسطه این طرح‌های تاثیرگذار در سطح جهانی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha