• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403062414693
  • خبرنگار : 71567

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد

ضرورت احیای کرسی‌های آزاداندیشی در دولت وفاق ملی/ کسی از گفت‌وگو متضرر نمی‌شود

ضرورت احیای کرسی‌های آزاداندیشی در دولت وفاق ملی/ کسی از گفت‌وگو متضرر نمی‌شود

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها بر ایجاد شرایط برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دولت وفاق ملی تاکید کرد و گفت: هیچگاه با گفت‌وگو و آزاد اندیشی متضرر نمی‌شویم. امیدوارم دولت وفاق ملی شرایط شکل گیری این آزاداندیشی را ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مصطفی رستمی در اولین اجلاس روسای دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و پژوهشی که امروز در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است، با بیان اینکه مجددا علوم انسانی ها در وزارت علوم عنان را به دست گرفتند و این فرصت را باید قدر بدانیم، گفت: به زودی وارد مهری می شویم که الان ۳۵۰ روزی هست شاهد زندان دو میلیون نفری غزه هستیم این تابلوی تمام عیار مواجه ای است که با دنیا داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: دنیا دست انسان های جاهل اسیر است. تظاهراتی که در دانشگاه های اروپا و آمریکا داشتیم به نسل کشی اعتراض کردند و خواستار قطع روابط دانشگاه ها با رژیم صهیونیستی بودند در نهایت این اعتراض سه استاد اخراج شد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: درست است در سند چشم انداز ماموریت های بزرگی وجود دارد و ما عقب هستیم؛ اما در این ۲۰ سال تحولاتی در منطقه داشتیم داعش که دنبال ایجاد خاورمیانه بودند در کنارش تحریم ها و شرایط ناعادلانه برای کشور حاکم شد و متناسب با امکانات مجاهدت های زیادی در این مراکز اتفاق افتاده است ما نباید ناامید شویم در این شرایط دانشگاه ها در حوزه های مختلف دفاعی، نظامی، صنعتی و غیره خوب عمل کرد.

رستمی تاکید کرد: بسیاری از روسای دانشگاه ها با مشکلات بازگشایی دانشگاه ها بعد از کرونا مواجه و بعد با فتنه امریکایی و انگلیسی مواجه شد و مدیریت دانشگاه ها و جامعه باعث شد این فتنه که می توانست هزینه بر باشد را از بین ببرند.

وی خاطرنشان کرد: خیلی ها دنبال این هستند یک جامعه ناامید از دانشگاه های ما معرفی کنند؛ اما خوشبختانه این مراکز ضمن تنوع و تکثر در سلایق و علایق فعالیت می کنند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: آغاز سال تحصیلی جدید با شرایط خاص خود است دولت وفاق فرصت جدیدی به دانشگاه ها برای باطل کردن نفاق نظام سلطه می دهد.

این مقام مسئول افزود: بازگشایی دانشگاه ها شرایط ملاحظات خود را دارد که باید با برنامه ریزی دقیق، فعال کردن شوراهای فرهنگی و ایجاد نشاط علمی و فرهنگی به استقبال سال تحصیلی رفت.

رستمی با بیان اینکه فرصت خوبی برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی فراهم است، گفت: هیچ گاه با گفت و گو و آزاد اندیشی متضرر نمی شویم امیدوارم دولت وفاق ملی شرایط شکل گیری این آزاداندیشی را ایجاد کنند.

وی با اشاره به صحبت‌های معاون اول رییس جمهور گفت: درست است که ما از بخشی از برنامه‌ها عقب هستیم ولی‌ باید توجه داشته باشیم که در همین ۲۰ سال، منطقه چه وضعیتی داشته. در این دوران تجربه ظهور داعش داشتیم و همچنین دنبال ایجاد خاورمیانه جدید بودند، همه اینها را باید در کنار تحریم‌های ظالمانه که بر دانشگاه اعمال شد، دید. با وجود محدودیت‌ها، حرکات و مجاهدت‌های زیادی در دانشگاه اتفاق افتاده است. این موضوعات نباید ما را ناامید کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: اقدامات بسیار خوبی در دانشگاه‌ها اتفاق افتاده باید خدا قوت به روسای دانشگاه‌ها و دست مریزاد گفت. مجاهدت‌های فراوانی در سال‌های اخیر داشتند. با وجود همه این مشکلات در حال حاضر ۲۰۰ هزار دانشگاهی در جشنواره قرآن دانشگاهی شرکت کردند. دانشگاه‌ها در بعضی حوزه‌ها ۲۰ درصد تا۴۰ درصد رشد داشتند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: دانشگاه‌های ما ضمن تنوع و تکثر، با توجه به حضور جوانان و نسل نو، دلبستگی‌های ارزشمند دارند. حقیقت دانشگاه ما این است که ۲۰۰ هزار نفر در جشنواره قرآنی شرکت می‌کنند. این فرصت‌ها باید قدر دانسته شود.

ادامه دارد

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha